بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی و معدنی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : دهه فجر امسال بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی و معدنی را در کرمانشاه خواهیم داشت.

محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۱۳ پروژه صنعتی و معدنی به ارزش ۱۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال در کرمانشاه افتتاح یا راه‌اندازی مجدد خواهد شد، گفت : اشتغالزایی این طرح‌ها نزدیک به ۶۰۰ نفر است.

وی سهم پروژه‌هایی که راه‌اندازی مجدد می‌شوند را ۱۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۳۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: دو پروژه خمیرمایه برتر اسلام آبادغرب و سرمایه‌گذاری و توسعه عمران زاگرس کرمانشاه -تولیدکننده نان صنعتی- راه‌اندازی مجدد خواهند شد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه از تعطیلی و رکود چندین ساله پروژه خمیرمایه برتر یاد کرد که اکنون با سرمایه‌گذاری ۷۱۵۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به چرخه تولید باز خواهد گشت.

دارابی تعداد پروژه‌هایی که افتتاح می‌شوند را یازده مورد با سرمایه‌گذاری ۲۳۸۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵۲ نفر عنوان کرد و یادآور شد: از جمله مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح ۱۰ سوله کارگاهی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قرار است در دهه فجر استاندار کرمانشاه بازدیدی از سه پروژه مهم مصوب سفر رئیس جمهور در کرمانشاه داشته باشد، خاطرنشان کرد: این سه پروژه شامل واحد تولیدی کاشی و سرامیک چیاسرام، کاغذ معدنی خسروی و صنایع الکتریک زاگرس توان است.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه مجموع سرمایه‌گذاری این سه طرح را ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی آن‌ها را ۱۱۲۰ نفر برآورد کرد و ادامه داد: طرح چیاسرام با سرمایه‌گذاری ۹۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغالزایی ۵۹۰ نفر و ظرفیت تولید ۱۰ میلیون مترمربع انواع اسلب سرامیکی در سال بیشترین سهم را از نظر سرمایه‌گذاری و اشتغال دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار