جامعه کارگری نیمی از جمعیت کشور هستند

معاون وزیر کار گفت: نقش جامعه کارگری در رویداد‌های مختلف سیاسی و اجتماعی مهم است، زیرا نیمی جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مهمترین سند هدایت‌کننده و تبیین‌کننده اهداف پیش روی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مهمترین مطلب در بیانیه گام دوم انقلاب نگاه خوش‌بینانه به آینده است که هرگاه مردم وارد صحنه شدند شاهد پیشرفت کار بودیم، اما هرگاه در میدان حضور نداشتند کار پیش نرفته یا اینکه کُند پیش رفته است، لذا برای حل مشکلات باید از ظرفیت مردمی به صورت جدی بهره برد.

چکشیان ادامه داد: نقش جامعه کارگری در رویداد‌های مختلف سیاسی و اجتماعی مهم است، زیرا نیمی جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که متشکل از ۴۰ میلیون ایرانی هستند که همه این‌ها موتور محرک و توسعه کشور محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی  وزارت کار گفت: با وجود کمترین بهره‌مندی جامعه کارگری از مواهب کشور این گروه از جامعه بیشترین نقش را در دفاع از انقلاب اسلامی داشتند و اقتصاد کشور را حفظ کردند.

وی افزود: جامعه کار و تولید را باید از منظر نقشی که دارند مورد بررسی قرار داد و این جامعه نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بعد از انقلاب هم به ایفای نقش سازنده خود ادامه داد.

وی اظهار کرد: جامعه کارگری و کار و تولید در وسط میدان ایستاده و به تولید کالای ایرانی می‌پردازد و به همین منظور کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر شکل گرفته و چند رویکرد را در دستورکار خود قرار داده است که یکی از آن‌ها افزایش مشارکت جامعه کارگری در جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی است و به همین منظور برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا از جامعه کارگری برای حضور در این جشن‌ها دعوت شود و دومین رویکرد ما از تشکیل این کمیته جهاد تبیین و سومین رویکرد امیدآفرینی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجموعه‌های مختلف در کمیته ملی کارگری و کارآفرینی حضور دارند گفت: میز‌های خدمت یکی از اولویت‌های مهم ماست که راه‌اندازی کرده‌ایم و در همین راستا در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و  در سایر شهرستان‌ها، غرفه‌هایی راه‌اندازی شده و به ارائه خدمات مختلف می‌پردازند و حتی این خدمات در حوزه اشتغال، فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی ارائه خواهند شد.

چکشیان نقش اشتغال‌آفرینی را در توسعه جامعه مهم توصیف کرد و گفت: فرهنگ کار دارای ارزش است و باید انگیزه کار در مردم ایجاد شود و باید در جامعه این فرهنگ ایجاد شود که کار و مهارت دارای ارزش است و به همین منظور سازمان فنی و حرفه‌ای نهضت مهارت‌آموزی را راه‌اندازی کرده و به طور همزمان با نهضت ارتقای مهارت پیش می‌رود.

برچسب ها: کارگری ، فرهنگ کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار