بیش از ۶ هزار چادر در بین زلزله زدگان خوی توزیع شد

رییس جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در۲ روز گذشته و پس از وقوع زمین لرزه ۵/۹ ریشتری در شهرستان خوی ۶ هزار و ۸۰ چادر بین زلزله زدگان توزیع شد.

حمید محبوبی رییس جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به ایجاد ۲۹ مرکز اسکان موقت شهری در شهرستان خوی اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۶۷۴ چادر نیز در بین خانوار‌های اسکان یافته در اردوگاه‌ها توزیع شده است.

وی همچنین از اهدای سه هزار و ۵۰۰ سیستم گرمایشی به زلزله زدگان خوی خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و ۳۰۰ تخته پتو و ۲ هزار و ۱۰۰ تخته موکت نیز به زلزله زدگان داده شده است.

محبوبی به توزیع بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین زلزله زدگان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی به زلزله زدگان همچنان ادامه دارد.

به گفته محمدصادق معتمدیان، ۶۰ نفر از مصدومان در بیمارستان این شهرستان بستری و ۶۴ نفر هم در مراکز درمانی سایر شهرستان‌ها بستری شده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین یادآور شد: در برخی روستا‌ها که زیرساخت وجود نداشت، مجبور شدیم که چادر‌ها را برپا کنیم که در این خصوص، تا صبح امروز تیم‌های مربوطه در منطقه حضور داشته و خدمت رسانی می‌کردند.

وی در ادامه افزود: برآورد اولیه این است که واحد‌های مسکونی ۷۰ روستا از ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده‌اند که البته آسیب در مناطق شهری نسبت به ۲ زلزله قبل، بیشتر بوده و خسارت‌هایی در داخل شهر خوی و شهر فیرورق گزارش شده است.

استاندار آذربایجان غربی از وقوع بیش از ۶۶ زمین لرزه پس از زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی تاکنون نیز خبر داد و گفت: با توجه به ترس ایجاد شده در مردم که برخی از آن‌ها را وادار به خروج از شهر کرده بود، به شهرستان‌های سلماس و ارومیه فرمان آماده باش داده شد تا در صورت لزوم موضوع اسکان اضطراری را در دستور کار داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.