امام جمعه یزد:

روحیه تدین و تفکر در دانش آموزان تقویت شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: دانش آموز ما امروز با گمشده‌ای به نام هویت مواجه است و باید با تقویت روحیه تفکر و تعقل و تدین در آنها، این هویت را به آن‌ها بازگردانیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش کشور با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت نیازمند نگاه متفاوتی است، اظهار داشت: این دغدغه ما در طول یک دهه گذشته بوده، اما امروز شاهد حرکات و برنامه‌هایی در این زمینه هستیم.

او افزود: امروز شاهد آسیب‌های فضای مجازی که در دوران کرونا بر سر تعلیم و تربیت ما آوار کرد، هستیم و لازم است آموزش و پرورش به ویژه معلمان برای کاهش آسیب‌های آن دوران اقدام جدی کنند.

ناصری با بیان اینکه تحول در سیستم آموزشی باید اساسی باشد، افزود: دشمن از پیشرفت و تحول در کشور ما هراس دارد بنابراین برای مقابله با ترقی کشور، کار خود را از مدارس آغاز کرده و در نخستین گام، تدین، تفکر و تعقل را تحت تاثیر قرار داد و با تغییر سیستم آموزشی در کشور ما از ۱۰۰ سال گذشته، هویت آن‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: دشمن مدام در حال معرفی الگو به کودکان و نوجوانان ما است و از آنجا که در سیستم آموزشی، هویت فرزندان ما تحت تاثیر قرار گرفته، به سرعت از این الگو‌ها پیروی می‌کنند در حالی که اگر بحث تدین و تعقل در آن‌ها تقویت شده بود، در برابر الگو‌ها مقاومت می‌کردند و بر حفظ هویت و اصالت خود پافشاری می‌کردند.
او تصریح کرد: روحیه تفکر، تعقل و تدین باید در دانش آموزان ما تقویت شود، زیرا سن مدرسه، سن حساسی است و هر اقدامی که در این دوران انجام شود، برای آن‌ها ماندگار است.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد یادآور شد: وقتی دانش آموز ما از نظر فکری رشد نکرده باشد، دشمن در فضای مجازی به او فرمان می‌دهد و او نیز اجرا می‌کند و نا آرامی‌هایی که شاهد آن بودیم، حاصل همین اتفاق است، زیرا وقتی تفکر تقویت نشده باشد، تحت تاثیر هر نوع القائاتی قرار می‌گیرند.
بابایی، مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار با بیان اینکه نگاه به مسئله تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش متحول شده است اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است، ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است و بر این اساس تشکیل یک تیم تحولی در اولویت قرار گرفت.

او عنوان کرد: امروز نگاه به مسئله تعلیم و تربیت کاملا متفاوت است و شکل گیری سازمان تعلیم و تربیت کودک در همین زمینه انجام شده است.
بابایی از شکل گیری سه قرارگاه در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: شکل گیری قرارگاه طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، مهمترین قرارگاه است که به این منظور هزار و ۵۰۰ رهیار تحول از هر منطقه آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند تا تحول را از مدارس آغاز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار