بورل: اقدام اروپا علیه سپاه مذاکرات برجامی را دشوارتر می‌کند

به عقیده مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اقدام این اتحادیه برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران فقط شرایط برجام را دشوار‌تر می‌کند.

جوزپ بورل، ضمن هشدار درباره تلاش‌های برخی کشور‌های اروپایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا گفت چنین حرکتی مذاکرات برجامی را دشوارتر می‌کند.

به گزارش فایننشال تایمز، بورل دو موضوع ادعای کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین و ناآرامی‌های ایران را عومل تاثیر گذار بر رویکرد اروپا در قبال تهران دانست و تاکید کرد که اگر اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران اقدام کند، چشم انداز مذاکرات مربوط به برجام را که در حال حاضر نیز متوقف شده است، نابود خواهد کرد.

بورل با تکرار این موضوع که برجام نمرده بلکه کاملا متوقف شده است، تصریح کرد: اقدام اروپا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی مذاکرات بیش از پیش مسدود می‌شود و مطمئناً امور را دشوارتر خواهد کرد.

او در انتها مدعی شد احیای برجام تنها راه جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است.

پیشتر، «توبیاس بیلستروم»، وزیر خارجه سوئد با بیان اینکه نمی‌توان سپاه را «تن‌ها به دلیل نقض حقوق بشر در ایران» در فهرست ترور گذاشت، گفت که برای تروریستی اعلام شدن سپاه باید ارتباطی با «ترور» وجود داشته باشد.

پارلمان اروپا با اکثریت آرا به قطعنامه غیرالزام‌آور قرار گرفتن سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا رای داده است، اما این قطعنامه برای اجرا به تصویب شورای اروپا و رای همه کشور‌های عضو نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار