سال جاری میلادی می‌تواند پایان سطح اضطراری کرونا باشد

سازمان بهداشت جهانی ابراز امیدواری کرد در سال ۲۰۲۳ همه گیری کووید ۱۹ در جهان از سطح هشدار تنزل پیدا کند.

با گذشت ۳ سال از شروع همه گیری کرونا در جهان همچنان این بیماری در حال گرفتن قربانی است. دانشمندان امیدوارند با روند نزولی شمار مبتلایان، در نهایت این بیماری به یک بیماری فصلی تبدیل شود. با این حال، سازمان‌های بین المللی درباره هر گونه سهل انگاری در برابر مبارزه با این بیماری هشدار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان تجارت جهانی در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد کووید ۱۹ همچنان در بالاترین سطح هشدار بین المللی برای سلامت جهان قرار دارد. با این وجود، به نظر می‌رسد بیماری در نقطه عطف خود قرار گرفته که نیازمند مراقبت‌های بیشتر به منظور جلوگیری از تبعات مخرب احتمالی است.

از سال ۲۰۲۰ و با رونمایی از واکسن‌های مختلف شرایط مبارزه با کووید ۱۹ تغییر کرد. تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با ابراز امیدواری برای پایان شرایط اضطراری ناشی از کرونا تا پایان سال جاری میلادی گفت: ما در سال ۲۰۲۳ امیدوار به مهار بیماری هستیم.

او تاکید کرد: اگر ابزار‌های مبارزه با کرونا (از جمله واکسن) به طور جهانی توزیع شود می‌توانیم به مقابله بهتر با بیماری امیدوار باشیم. در سال جاری میلادی جهان در نقطه‌ی مهار همه گیری و پایان شرایط اضطراری قرار دارد. طی سال جاری می‌توانیم شاهد کاهش موارد بستری به دلیل ابتلا به بیماری و نیز کاهش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا به پایین‌تر سطح خود باشیم.

بیش از ۳ سال از زمانی که سازمان بهداشت جهانی برای نخستین بار همه گیری کرونا را یک شرایط اضطراری بین المللی اعلام کرده است می‌گذرد. طی این مدت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سرتاسر جهان جان خود را از دست داده اند و اقتصاد دنیا به شدت آسیب دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار