۲۵۲ پروژه عمرانی و طرح اشتغا‌لزا در رشت افتتاح می‌شود

فرماندار رشت از افتتاح ۲۵۲ پروژه عمرانی و طرح‌های اشتغا‌لزا به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار شهرستان رشت امروز در شورای اداری شهرستان، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب گفت: به لطف الهی انقلاب اسلامی ایران فراز و نشیب‌های متعدد را با موفقیت پشت‌سر گذاشت.

او در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر افزود: ۲۵۲ پروژه عمرانی و طرح‌های اشتغالزا با ارزش اعتباری ۱۶۰۰ میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد که در مقایسه با دهه فجر سال گذشته پروژه‌ها از منظر اعتباری ۱۱۴ درصد معادل ۷۵۰ میلیارد تومان رشد داشتند.

به گفته فرماندار رشت، امسال ۸۱ پروژه در حوزه توسعه انرژی برق با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان، ۹۰ پروژه عمران شهری و روستایی با اعتبار ۳۰۵ میلیارد تومان، ۱۲ طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغالزا با اعتبار ۱۰۳۴ میلیارد تومان، یک پروژه در حوزه ورزشی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، تعداد ۵۴ پروژه ذیل سر فصل حمایت از مددجویان و توانخواهان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی، ۲ پروژه حوزه کشاورزی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی به بهره برداری می‌رسد.

امام‌پناهی همچنین گفت: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر ۱۰۹۳ فرصت شغلی فراهم می‌شود که ۸۸۶ اشتغال موقت و ۲۰۷ اشتغال دائم است.

امام‌پناهی افزود: در حوزه پسماند با مشکل ۳۷ ساله مواجه هستیم و علاوه بر این گوهررود و زرجوب وضعیت آشفته‌ای دارد، ساماندهی زباله‌سوز با اعتبار ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده که به زودی در محل سایت مستقر می‌شوند.

او تصریح کرد: پروژه خط ریلی رشت به کاسپین هم پیشرفت خوبی داشته که ان‌شاءالله به زودی بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.