سردار رادان مطرح کرد؛

اهمیت نقش اطلاعاتی در مأموریت‌های فراجا

فرمانده کل انتظامی کشور، به تشریح اهمیت نقش‌های اطلاعاتی در ساختار و ابعاد مختلف فراجا پرداخت.

مراسم تودیع و معارفه فرماندهان فراجا عصر دوشنبه برگزار شد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در این مراسم گفت: طبیعی است ویژگی‌های یک سازمانی که با عنوان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود و با مأموریت‌های گوناگون و متنوعی که دارد به هر سازمانی تکلیف می‌کند تا بر اساس نقش‌های خودش بتواند مطلوب‌های خود را عملیاتی کند. به خصوص سازمانی که در ابعاد امنیت عمومی، داخلی و ملی نقش دارد.

وی افزود: دستاورد‌های ما در معماری فرماندهی انتظامی به اینجا رسید که این فرماندهی مسئول در امنیت عمومی، از ارکان امنیت داخلی و مؤثر در امنیت ملی است. ماموریت‌هایی نیز که برای ما تعریف شده دقیقاً بر همین موضوع دلالت دارد. در قسمت‌هایی از بخش‌های اطلاعاتی و فرا اطلاعاتی، در بخش‌هایی از عملیات رزم در ابعاد داخلی و بعضاً ملی، مسئولیت داریم.

سردار رادان ادامه داد: از جمله نقش‌هایی که در فرماندهی انتظامی وجود دارد و جزو نقش‌های اساسی آن است؛ نقش اطلاعاتی، اجتماعی و عملیاتی است که در ابعاد و سطوح مختلف خود را به رخ می‌کشاند؛ بر اساس این نقش‌ها باید کارکرد‌ها را استخراج کرد.

وی بیان کرد: اگر ما به سه ضلع از اضلاع نقش‌های فرماندهی انتظامی توجه کنیم، این سه ضلع می‌توانند یکی از تعیین کننده‌ترین مأموریت‌ها و وظایف ما در اجرای خوب و درست مأموریت‌ها باشند که اگر این‌ها به خوبی انجام شود؛ جنس آن، اقتدار آفرینی خواهد بود و آن شانی که حضرت آقا در حکم به من ابلاغ کردند، از یکی از دریچه‌های این موضوع یعنی توان و اقتدار؛ حاصل خواهد شد.

سردار رادان گفت: بعد اطلاعاتی صرفاً در سازمان اطلاعات خلاصه نیست، حتی برخی اوقات نقش‌های اطلاعاتی ما برای پلیس راهور، مرزبانی و…، هم تعریف شده و در همه سطوح مأموریتی جاری است؛ اما بروز و ظهور آن در سیستم‌های اطلاعاتی است که در مأموریت ما نقش آفرینی می‌کند. شما نمی‌توانید بعد اجتماعی را صرفاً در یک سازمان خلاصه کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار