مراجعه هزار و ۱۷۴ مصدوم خوی به مراکز درمانی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:تاکنون هزار و ۱۷۴ مصدوم زلزله شهرستان خوی به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه و خدمات پزشکی دریافت کرده اند.

 جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در مهاباد گفت: طبق آخرین آمار تاکنون  هزار و ۱۷۴ مصدوم زلزله شهرستان خوی به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه و خدمات پزشکی دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع مصدومان این زلزله ۷۴ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی خوی مداوا و بخش اعظمی از مصدومان برای مداوا بیشتر به شهر‌های ارومیه و تبریز اعزام شدند.

وی اضافه کرد: اعزام مصدومان به شهرستان‌های اطراف به این دلیل بود تا در صورت تداوم پس‌لرزه‌ها و احتمال افزایش مصدومان، تعدادی تخت‌های خالی در مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان خوی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از نیرو‌های زبده فوریت‌های پزشکی همراه با ۴۳ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق لزلزله زده شهرستان خوی اعزام شده‌اند.

وی در خصوص مداوا و ترخیص مصدومان این زلزله نیز اظهار کرد: از مجموع ۷۴ نفری که در شهرستان خوی تحت مداوا قرار داشتند فقط پنج نفر همچنان بستری هستند و مابقی ترخیص شده‌اند.

پایگاه‌های اورژانس بانوان افزایش می‌یابد

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، بر این اساس ضرورت، نیاز به تکنسین‌های خانم بر بالین بیماران اورژانس وجود دارد و به همین خاطر از مدتی قبل ظرفیت پذیریش بانوان در مقطع کاردانی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی ایجاد شد.

میعادفر افزود: این دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی قرار دارند و با تکمیل زیرساخت‌ها و راه‌اندازی پایگاه‌های ویژه بانوان، تیم‌های اورژانس بانوان برای مراجعه به بالین بیمار زن در اولویت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت تیم‌های اورژانس ۲۴ ساعته است، باید زیرساخت‌ها و محل زیست لازم هم برای ایجاد تیم‌های اورژانس بانوان فراهم شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: هم اکنون چهار پایگاه اورژانس بانوان در تهران و در تعدادی از شهر‌های بزرگ کشور راه اندازی شده و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم تعداد این پایگاه‌ها در آینده افزایش پیدا کند.

نیرو‌های شرکتی و قراردادی اورژانس در اولویت جذب قرار دارند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:با توجه به نیاز کشور به نیرو‌های اورژانس و بر اساس ظرفیت پایگاه‌های اورژانس هر استان تعدادی از نیرو‌ها برای فعالیت در این پایگاه‌ها جذب می‌شوند و در این میان نیرو‌های شرکتی و قراردادی ۸۹ روزه که در این مدت به‌ویژه در ایام شیوع کرونا با اورژانس کشور همکاری داشتند در اولویت جذب قرار دارند.

میعادفر افزود: علاوه بر این تعدادی از پایگاه‌های اورژانس در سطح کشور نیازمند استخدام نیروی انسانی هستند و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و امور استخدامی کشور تا پایان سال جاری مجوز جذب و بکارگیری نیرو را به اورژانس بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.