مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مطرح کرد؛

حمایت از مشاغل خرد بهترین راه ایجاد اشتغال در کشور

رضایی گفت: سهم مشاغل خرد در کشور بیش از ۸۰ درصد اشتغال کشور است که ۶۴ درصد آن در کارگاه‌های زیر ۴ نفر است.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: بازار کار کشور شامل نیرو‌های انسانی مردان و زنان است که بر اساس آمار نیروی کار در پاییز سال جاری نرخ فعالیت زنان بسیار پایین است و نرخ مشارکت در کشور ۴۱ درصد است که این مفهوم را دارد که جمعیت ۱۵ سال بیشتر کشور فقط ۴۱ نفر در ۱۰۰ نفر کار می‌کنند و باقی مصرف کننده هستند.

وی افزود: بر اساس این آمار جمعیت فعال کشور ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که از این تعداد ۲ میلیون ۱۰۰ هزار نفر نیروی بیکار است که ۲۴ میلیون ۱۰۰ هزار نفر نیروی کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت در بانوان کشور ۱۳.۱ درصد و در آقایون ۶۸ درصد است که این عدد در کشور‌های مختلف متفاوت است گفت: اگر بخواهیم به دنبال تقویت پتانسیل نیروی کار در کشور برویم جامعه زنان بهترین جامعه برای این موضوع است.

رضایی اظهار کرد: بهترین روش ایجاد شغل با توجه به شرایط موجود این است که باید به سمت سرمایه گذاری‌های خرد حرکت کنیم، زیرا سهم مشاغل خرد در کشور بیش از ۸۰ درصد اشتغال کشور است که ۶۴ درصد آن در کارگاه‌های زیر ۴ نفر است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه اشتغال هستیم باید به سمت کارگاه‌های خرد، کوچک و متوسط حرکت کنیم گفت: این موضوع نیازمند این است که منابع ارزان قیمت را تعریف کنیم و در اختیار افراد دارای مهارت و تخصص قرار دهیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته در کشور ۴.۵ درصد منابع نظام بانکی به طرح‌های اشتغال خرد، کوچک و متوسط پرداخت شده است که نشان می‌دهد سهم بسیار ناچیزی به طرح‌های اشتغال خرد اختصاص داده شده است.

رضایی گفت: سال گذشه در صندوق کارآفرینی امید ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم که ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد آن به طرح‌های اشتغال زا پرداخت شد که این تسهیلا باعث ایجاد ۱۷۵ هزار شغل در کشور شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه مسیر ایجاد اشتغال کاملا مشخص است گفت: اگر از منابع نظام بانکی کشور، حداقل ۱۰ درصد به اشتغال خرد اختصاص داده شود می‌توان تمام طرح‌ها را مورد حمایت قرار داد و نکته قابل توجه این است که اکثر افرادی که تسهیلات اشتغال از صندوق کارآفرینی امید دریافت کردند به موقع بازپرداخت کردند و افراد متعهد تری هستند.

وی گفت: امیدواریم با تصویب لایحه بودجه صندوق پیشرفت و عدالت در مجلس شورای اسلامی کلیه منابعی که از قوانین بودجه سنواتی تبصره ۱۸ در قالب این صندوق با توزیع در ۳۱ استان این قابلیت را دارد که از طرح‌های خرد بیشترین حمایت را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار