آثار ارزشمند حاصل تفکر هنرمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه آثار ارزشمند حاصل تفکر هنرمندان است، گفت : در دنیای امروز تلاش می‌شود که هنرمندان ما متفکر نباشند.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین افتتاح جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، با بیان اینکه خلق هنر ملزومات خاص خود را دارد، گفت : یکی از مهمترین ضروریات برای خلق یک اثر هنری، تفکر است و هنرمند بعد از یک تفکر عمیق است که می‌تواند خلق اثر داشته باشد.

وی افزود: دومین الزام برای خلق یک اثر هنری آرامش است و هنرمندی که آرامش دارد می‌تواند به خلق هنر دست بزند.

صفدری دقت را هم عامل ضروری دیگر برای خلق یک اثر هنری دانست و افزود: وجود این سه عامل تفکر، آرامش و دقت است که موجب می‌شود یک اثر ارزشمند هنری خلق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: متاسفانه دنیای امروز به دنبال این است که هنرمند ما متفکر نباشد و این زنگ خطری است که همه باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

صفدری گفت: هنرمند وقتی اهل تفکر و تامل باشد می‌تواند وضعیت و شرایط جامعه خود را بشناسد و از هنر خود برای انتقال پیام درست به جامعه بهره گیرد.

این مسئول گفت: زمانی که تفکر پشت یک هنر نهفته باشد، آن زمان است که پیام هنر به درستی به جامعه منتقل می‌شود و آن زمان است که هنرمند به رسالت خود در فرهنگ سازی جامعه با استفاده از زبان هنر عمل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنرمندان باید دین خود را به جامعه و مردم خود ادا کنند، گفت: این دین همان فرهنگ سازی از طریق زبان هنر است و هنرمندان متفکر در این زمینه می‌توانند پیشتاز بوده و آثار ارزشمند و ماندگار خلق کنند.

صفدری با قدردانی از تمام هنرمندان فهیم استان، گفت: وظیفه ما است که از هنرمندان متفکر و ارزشمند استان تجلیل و قدردانی کنیم و در همین راستا امروز تجلیل از تعدادی از هنرمندان هنر‌های تجسمی استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در روز‌های آینده از جمعی از هنرمندان حوزه تئاتر و سینمای استان هم در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر تجلیل خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار