راهیابی ۳ اثر از استان مرکزی به کنگره ملی شعر دفاع مقدس

مراسم اختتامیه مرحله استانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی بر گزار شد.

با پایان مرحله استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در استان مرکزی ۳ اثر برگزیده شده به کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت راه یافتند.

سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در مراسم تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت گفت: در استان مرکزی از بین ۷۰ آثار ارسالی در نهایت ۸ اثر برگزیده و ۳ اثر با نظر هیأت داوران انتخاب و ضمن تقدیر به دبیرخانه ملی معرفی شدند.

سرهنگ کریمی افزود: این کنگره در بخش‌های شعر عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان برگزار شد.

او اضافه کرد: بیست و چهارمین دوره کنگره ملی شعر دفاع مقدس با ارائه فعالیت‌های مهم و فاخر در حوزه‌های ادبی و دفاع مقدس با استقبال خوب و قابل توجه هنرمندان برگزار شد و استان مرکزی بار دیگر در این دوره افتخارات قابل توجهی کسب کرد.

او ادامه داد: کنگره ملی شعر دفاع مقدس در راستای کشف استعداد‌ها و توانمندی‌ها در حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس گام بلندی برداشته و امیدواریم با مشارکت سایر دستگاه‌های استانی شاهد اتفاقات خوبی در راستای تقویت شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: شعر یکی از مهمترین ابزار‌ها و ارکان جهاد تبیین است و با توجه به اهمیت این فریضه مهم شاعران و هنرمندان تقش برجسته‌ای در مقابله با جنگ شناختی و از آن مهم‌تر تحریف و فراموشی حماسه‌ها دارند.

او افزود: استفاده از ابزار شعر برای تبیین حماسه‌ها و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تحول آفرین است چراکه هر فعالیتی در قالب هنر بگنجد قطعا علاوه بر اثرگذاری ماندگاری زیادی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.