آغاز به کار کارگاه آموزشی سه روزه مهارت‌های دیجیتال

کارگاه آموزشی سه روزه مهارت‌های دیجیتال، با حضور ۴۰ نفر از نوجوانان و جوانان استان‌های کرمانشاه و اصفهان به میزبانی کرمانشاه آغاز بکار کرد.

حسین آذرکمند معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، امروز (یازدهم بهمن) در حاشیه برگزاری رویداد گفت : کارگاه آموزشی مهارت‌های دیجیتال با هدف آموزش مهارت‌های دیجیتال و ارتقاء سطح دانش و مهارت متخصصان، کارشناسان، مدیران، پرسنل و نوجوانان و جوانان تحت پوشش مراکز توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این کارگاه سه روزه، نوجوانان، جوانان و دیگر شرکت کنندگان برای ایجاد مهارت و فرصت‌ها از طریق فناوری‌های دیجیتال توانمند خواهند شد.

معاون امور جوانان استان در خصوص چرایی برگزاری این دوره‌ها هم گفت: بیکاری در نوجوانی و اوایل جوانی ممکن است لطمه‌هایی را به فرد وارد کند و اثرات منفی آن حتی تا سال‌ها بعد در وجود او بماند و حتی امیدواری او را برای به دست آوردن شغل مناسب و کسب درآمد نیز کاهش دهد. همچنین این معضل می‌تواند تا مدت زیادی بر مسائلی همچون شادی و رضایت شغلی و سلامتی روحی و روانی فرد اثرات منفی و نامطلوبی بر جای بگذارد، بنابراین برگزاری این دوره می‌تواند کمکی به این گروه باشد تا بتوانند وارد دنیای بازار کار شوند.

آذرکمند اضافه کرد: باتوجه به اینکه اینترنت و فناوری دیجیتال به تدریج به یک مولفه اساسی در زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده و با گذشت زمان هم تعداد بیشتری از مردم از آن در زندگی روزمره خود برای کسب و کار و در خانه استفاده می‌کنند، می‌تواند بازار اشتغال خوبی برای نسل جدید باشد.

وی تاکید کرد: در تلاشیم تا فضا‌هایی را خلق کنیم که در آن نوجوانان و جوانان با کلیه نیاز‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، فنی، ارتباطی، مهارت‌های دیجیتال، تکنولوژی‌های مدرن و... آشنا شده و مهارت کسب کنند.

معاون امور جوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این محیط نوجوانان و جوانان با کارشناسان و متخصصانی در تعامل قرار می‌گیرند که آن‌ها را با رشته‌ها و گرایش‌های مختلف نسبت به استعدادها، علایق و روحیاتشان آشنا می‌کنند و در مسیری قرار می‌دهند تا بتوانند هدف آینده خود را پیدا کرده و با خلاقیت و ابتکار به آن برسند.

کارگاه آموزشی سه روزه مهارت‌های دیجیتال ویژه مراکز توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان طی روز‌های یازدهم تا سیزدهم بهمن در سالن آناهیتا هتل پارسیان کرمانشاه برگزار می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار