صدور روادید برای تجار افغانستانی تسهیل می شود

کاظمی قمی از تسهیل روند صدور روادید برای تجار افغانستانی در نمایندگی‌های پنجگانه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان خبر داد.

حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل از تسهیل روند صدور روادید برای تجار افغانستانی در نمایندگی‌های پنجگانه ایران در افغانستان خبر داد.

کاظمی قمی در توئیتی نوشت: با تدابیر صورت گرفته و با هدف توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی میان ایران و افغانستان، تسهیل روند صدور و دریافت روادید چند بار ورود تجاری (6 ماهه و یک ساله) در نمایندگی‌های پنجگانه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برای تجار افغانستان تسریع می‌گردد.

این تصمیم پس از دیدار هفته گذشته سفیر ایران به همراه سرکنسول‌های این کشور در افغانستان با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان صورت گرفته است.

کاظمی قمی که اخیراً با حفظ عنوان نماینده ویژه ایران در افغانستان، فعالیت خود را به عنوان سفیر این کشور در کابل آغاز کرده است، چندی پیش گفته بود: با توجه به منابع خدادادی و طبیعی افغانستان، به ویژه در حوزه معادن و شرایط آب و هوایی، اقلیمی و میزان زمین‌های زیر کشت در این کشور، افغانستان می‌تواند نقش اقتصاد مکمل را برای ایران ایفا کند.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر سفارت در کابل، ۴ کنسولگری در شهرهای هرات، مزار شریف، قندهار و جلال آباد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار