حضور سه گروهان یگان ویژه پلیس برای تامین امنیت و نظم در خوی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در جهت تامین امنیت و پیشگیری از سرقت در مناطق زلزله زده خوی تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: تعداد سه گروهان از نیرو‌های یگان ویژه برای این منظور در منطقه حضور دارند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رحیم جهانبخش‏‏‏، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی روز سه‌شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده خوی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله اخیر در شهرستان خوی اظهار کرد: خدمت به مردم زلزله‌زده برای پلیس افتخار است.

به گفته وی، تمهیدات لازم برای ارائه هر گونه خدمات مطلوب امنیتی، انتظامی، ترافیکی، مشاوره‌ای و امدادی در مناطق زلزله زده استان پیش بینی و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در جهت تامین امنیت و پیشگیری از سرقت مناطق زلزله زده نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود: تعداد سه گروهان از نیرو‌های یگان ویژه برای این منظور به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

سردار جهانبخش اضافه کرد: علاوه بر اینکه تامین نظم و امنیت در مناطق آسیب دیده از زلزله را به عنوان یک اولویت جدی دنبال و عملیاتی می‌کنیم با بسیج و اعزام نیرو، گسیل امکانات و تجهیزات لازم از همه رده‌ها و پلیس‌های تخصصی در کنار مردم هستیم.

وی ضمن هشدار به افرادی که سعی در برهم زدن بار روانی و تشویش اذهان عمومی دارند، ادامه داد: پلیس فتا و پاوا در استان به صورت شبانه روزی تمامی تحرکات مجازی را رصد کرده و با افرادی که در این شرایطی که همنوعانمان نیاز به آرامش دارند، سعی در تشویش اذهان عمومی، افزایش بار روانی، بی تاثیر جلوه دادن اقدامات صورت گرفته و انتشار اخبار و مطالب کذب دارند، برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: از همان دقایق اولیه وقوع زلزله، پلیس ضمن تلاش برای تامین و برقراری نظم و امنیت، اقدامات لازم را برای سرعت بخشی به خدمات دهی، امدادرسانی و رسیدگی به هموطنان آسیب دیده را در دستور کار خود قرار داده و این روند تا بازگشت شرایط به حالت عادی ادامه دارد.

وی یادآور شد: کارکنان انتظامی یاور و مددکار مردم زلزله زده بوده و این اقدامات پلیس در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس در جامعه است.

سردار جهانبخش تاکید کرد: با حضور در مناطق زلزله زده این اطمینان را به مردم عزیز دادیم که در کنار سایر نهاد‌های امدادی و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان درگیر در این ماموریت، فقط به امنیت، آرامش، سلامت و رفع مشکلات مردم فکر می‌کنیم و انتظار داریم مردم با پلیس و سایر دستگاه‌ها که در این مناطق به صورت مستمر حضور دارند، همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس کلانتری ۱۴ فیروق شهرستان خوی نیز گفت: وقتی مردم می‌بینند پلیس؛ بیدار و هوشیار است، بدون شک امنیت روانی مردم بیشتر می‌شود که این سرمایه‌ای بس عظیم است که باید حفظ و همچنین تقویت شود.

سروان علی خلیلی اظهار کرد: پلیس یک نیروی شبانه روزی است که برای امنیت و دفاع از امنیت و سلامت و جان مردم و بالاخص نظم عمومی که از پایه‌های زندگی انسان است، تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم نیازمند خدمت و محبت هستند در ادامه، افزود: مردم به پلیس اطمینان و اعتماد دارند که سرمایه بزرگی است و وقتی می‌بینند پلیس در مناطق زلزله زده حضور مقتدرانه و هوشیار دارد بدون شک امنیت روانی شان بیشتر می‌شود که این سرمایه باید حفظ و همچنین تقویت شود.

رئیس کلانتری ۱۴ فیروق تاکید کرد: امروز در زیر سایه ولایت فقیه کار کردن و تلاش برای دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی برای برقراری امنیت مردم زلزله زده، افتخاری عظیم و جهاد در راه خدا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.