در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

بازار گوشت قرمز به ثبات رسید

معاون وزیر جهاد گفت: با توزیع گوشت های وارداتی، بازار گوشت قرمز به ثبات رسیده است و قطعا در روزهای آتی کاهش قیمت اتفاق می افتد.

آقای حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی در نشست خبری امروز در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه واردات گوشت قرمز و تاثیر آن بر بازار داخل گفت: بنده در معاونت تولید تمام تلاشم این است که حتی یک کیلو گوشت به کشور وارد نشود چرا که واردات هرکیلو گوشت به منزله شکست تولید است و تنها به سبب مواردی از جمله خشکسالی و بیماری که اتفاق می افتد، واردات انجام می شود چرا که تولید خطی و تقاضا سینوسی است.

به گفته او، امسال تولید قراردادی طراحی کردیم و همواره روی این موضوع تمرکز داشتیم. براین اساس کشور را به ۴ قطب تقسیم کردیم که هیچ استانی خارج از این ۴ قطب نیست.

دماوندی نژاد ادامه داد: امسال برای اولین بار پشتیبانی امور دام ۴۶ هزارتن گوشت از محل دام سبک و سنگین خرید داشتیم و سال آینده قوی تر این‌موضوع پیگیری می شود تا تمام نیاز کشور از منابع داخل تامین شود.

معاونت امور تولیدات دامی درباره اینکه کشورهای دیگری به واردات گوشت قرمز اضافه می شوند، گفت: برخی کشورها علاقه مند به واردات گوشت به ما، مذاکره داشتیم. اما تمام تلاشمان این است که مابه ازای واردات از ما کالاببرند.

معاون وزیر جهاد گفت: در حال حاضر بازار گوشت قرمز به ثبات رسیده است و قطعا کاهش قیمت اتفاق می افتد. وزارتخانه به عنوان متولی تنظیم بازار باید قیمت را به حدی متعادل کند که در دسترس تمامی مردم قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار