فراهم شدن تسهیلات جدید برای ایرانیان خارج از کشور

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از فراهم شدن تسهیلات جدید برای ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

عسگر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری انعقاد معاهده‌های بین‌المللی در حوزه‌های حقوقی و قضایی و انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی و دیگر کشور‌ها را چهار وظیفه مهم معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری برشمرد.

جلالیان ضمن اشاره به سازوکار‌ها و روند امضاء تفاهم‌نامه معاضدت قضایی، انتقال محکومان به حبس و استرداد مجرمان با سایر کشور‌ها گفت: دولت لایحه جدیدی در دست دارد که پس تنظیم و سیر مراحل نهایی در وزارت دادگستری، به مجلس ارایه خواهد و بر اساس آن تسهیلات جدیدی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهد کرد.

به گفته جلالیان، شفاف‌کردن موضوع نقل و انتقال مالی و ورود و خروج پول و ارز، شرایط سرمایه‌گذاری در کشور، انتصاب رایزن‌های اقتصادی در کنسولگری‌ها و مواد قانونی مشابه دیگر از جمله موارد مطرح شده در این لایحه است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در این لایحه سازوکار حمایت از آسیب‌دیدگان ایرانی در سوانح، حوادث و بحران‌ها در همه جای جهان پیش بینی شده است گفت: براساس این لایحه، مرتکبین جرایم در خارج از کشور، پس از ورود به کشور قابل تعقیب قضایی خواهند بود و همچنین هرگونه فعل یا ترک فعل که در نظام قضایی سایر کشور‌ها جرم‌انگاری نشده در داخل کشور نیز مشمول تعقیب قضایی نخواهد بود.

برچسب ها: حقوق بشر ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار