تلاش ناسا برای ساخت تأسیساتی که نمونه‌های فضایی را در خود جای دهد

ناسا در حال ساخت تأسیساتی است که می‌تواند نمونه‌های فضایی را در خود جای دهد.

ناسا چراغ سبز،برای ساختن یک مرکز جدید برای نگهداری نمونه‌هایی از مریخ و احتمالا موجودات بیگانه را دریافت کرد.

این تأسیسات مستقر در تگزاس باید تا سال ۲۰۳۳ آماده شود، زمانی که انتظار می‌رود نمونه‌هایی از کاوشگر مریخ به زمین برسد. این اولین بار در تاریخ بشر خواهد بود که نمونه‌های علمی انتخاب شده از سیاره دیگری روی زمین موجود خواهد شد.

برای آوردن نمونه‌ها به زمین، انسان‌ها ابتدا باید آن‌ها را از سطح سیاره دیگر پرتاب کنند، که دستاوردی در نوع خود بینظیر خواهد بود. دانشمندان ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) از این مرکز برای نگهداری و انتقال نمونه ها، ارزیابی یکپارچگی آن‌ها و هماهنگی تحقیقات علمی استفاده خواهند کرد.

این مرکز که به عنوان دفتر پروژه دریافت نمونه مریخ شناخته می‌شود، در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون قرار خواهد گرفت. ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پخش سریع و ایمن نمونه‌های مریخ پس از انتقال آن‌ها به زمین در آزمایشگاه‌های سراسر جهان برای تحقیقات علمی در اولویت قرار دارد. این امر نگرانی دانشمندان را در مورد احتمال افتادن این نمونه‌های علمی از سیاره سرخ در اختیار ناسا کاهش می‌دهد.

ونسا ویچی، مدیر مرکز جانسون گفت: ناسا جانسون بزرگترین و متنوع‌ترین مجموعه مواد نجومی جهان را در خود جای داده است که با نمونه‌های انتقالی توسط برنامه آپولو شروع شده و به بواسطه تجربه‌ای که کسب کرده ایم امیدواریم بتوانیم نمونه‌های مریخ جمع آوری شده توسط فضاپیمای ناسا از مریخ را هم مدیریت کنیم.

این نمونه‌های گرانبها از طریق تجزیه و تحلیل‌های شیمیایی و فیزیکی دقیق از آزمایشگاه‌های سراسر جهان به درک بهتر بشر از مریخ کمک می‌کند.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار