سقوط بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی بیش از یک درصد کاهش یافت.

نفت امروز (سه‌شنبه) در معاملات بازار انرژی شاهد کاهش شدید بها بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با بیش از یک درصد کاهش، به ۸۳ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۷ سنت کاهش، ۸۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

کارشناسان بازار انرژی دلیل این کاهش بها در داد و ستد نفت خام را افزایش بیش از انتظار نرخ بهره آمریکا، تقویت دلار و نیز عرضه فراوان نفت روسیه به بازار علی‌رغم تحریم‌های غرب دانستند.

«تاماس وارگا» یکی از معامله‌گران بازار نفتی در این باره می‌گوید: «طی روز‌های آینده چشم بازار انرژی به تصمیمات اوپک پلاس و فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) است. پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره در آمریکا روز چهارشنبه ۰.۲۵ درصد افزایش یابد.»

با این حال، منابع آگاه می‌گویند وزرای انرژی اعضای کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) و شرکایش که گروه موسوم به اوپک پلاس را تشکیل داده‌اند در نشست روز چهارشنبه خود تصمیم درباره افزایش یا کاهش عرضه نفت به بازار اتخاذ نخواهند کرد و سطح تولید این کارتل نفتی و شرکایش ثابت خواهد ماند.

در مقابل، افزایش قدرت دلار در برابر سایر ارز‌های جهانی باعث گران‌تر شدن بهای نفت برای خریداران خارجی شده و همین موضوع بر کاهش بهای طلای سیاه تأثیرگذار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار