پیگیری افزایش تعداد روستا‌های هدف گردشگری کرمانشاه

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از پیگیری برای افزایش تعداد روستا‌های هدف گردشگری استان خبر داد و گفت : در این زمینه ۱۸ روستا را پیشنهاد کرده‌ایم که امیدواریم همگی آن‌ها روستای هدف گردشگری شوند.

جعفر نصوری، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در نشست خبری با اشاره به وجود پنج روستای هدف گردشگری در استان گفت : این روستا‌ها شامل روستای پیران و پاتاق در سرپل ذهاب، نجوبران در هرسین، سفید برگ در جوانرود و زرده در دالاهو است.

وی افزود: در کنار این پنج روستا، شش روستای با بافت با ارزش هم داریم که شامل روستا‌های هجیج، شمشیر، زردویی و شرکان در پاوه، کرم بست در هرسین و توت شامی در دالاهو است.

نصوری گفت: بحث اجرای زیرساخت‌های گردشگری این روستا‌ها با بنیاد مسکن است که بصورت ویژه‌تر نسبت به سایر روستا‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری اعتبارات ویژه و خوبی دیده می‌شود و برای همین در تلاش هستیم تا روستا‌های بیشتری را دراستان به روستا‌های هدف گردشگری تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: در زمینه انتخاب روستا‌های هدف گردشگری تعریف ما با میراث فرهنگی متفاوت است و هر چند در این زمینه از میراث کمک گرفته می‌شود، اما سخت گیری‌های بیشتری برای انتخاب روستا‌های هدف گردشگری در سطح کشور اعمال می‌شود، چرا که اعتبارات ویژه‌تری برای زیرساخت‌های این روستا‌ها از سوی بنیاد مسکن لحاظ می‌شود.

نصوری از شناسایی ۱۸ روستای دیگر با همکاری میراث فرهنگی استان خبر داد و افزود: اسامی این تعداد روستا به بنیاد مسکن کشور ارسال شده و پس از بررسی‌ها جلسه‌ای جهت ارائه مستندات برگزار می‌شود تا در خصوص اضافه شدن این روستا‌ها به جمع روستا‌های هدف گردشگری تصمیم‌گیری شود.

این مسئول گفت: سالانه سهمیه‌ای در این زمینه برای کل کشور وجود دارد و باید ببینیم تا چند ماه دیگر چه تعداد از این روستا‌ها به عنوان هدف گردشگری انتخاب می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار