بهره برداری از ۳۷ طرح هادی و بیش از ۲ هزار مسکن روستایی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افتتاح ۳۷ طرح هادی و ۲ هزار و ۷۲ واحد مسکن روستایی با بیش از ۸۸۸ میلیارد تومان هزینه دهه‌ی فجر امسال در گیلان خبر داد.

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان امروز گفت: برای ساخت و راه اندازی ۲ هزار و ۷۲ واحد مسکونی افتتاحی در دهه‌ی فجر امسال، ۸۸۸ میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان هزینه شده که ۲۰۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی کم بهره و بقیه، آورده‌ی متقاضیان است.

حامد دائمی همچنین از آماده سازی ۳۷ طرح هادی روستایی در ۱۶ شهرستان گیلان برای افتتاح در دهه‌ی مبارک فجر امسال خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌های هادی ، ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: واگذاری ۶ هزار و ۵۸۰ فقره سند روستایی اعم از عرصه و عیان به روستانشینان گیلانی ، از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در دهه‌ی فجر امسال است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش به برنامه‌ی دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد در بخش ساخت مسکن روستایی هدف گذاری شده، افزود: سهم مسکن روستایی گیلان در سال ۱۴۰۱، حدود ۹ هزار واحد است که تاکنون ۸ هزار و ۶۳۸ متقاضی واجد شرایط این خانه‌ها شناسایی و برای بهره مندی از تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

دائمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ درصد واحد‌های مسکونی روستاه‌های گیلان مقاوم سازی شده اند، گفت: این رقم برای میانگین روستاهای کشور ۴۹ درصد است.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع ۲۹۷ هزار و ۶۹۷ واحد مسکن روستایی استان ، ۱۷۰ هزار و ۲۶۳ واحد در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا مقاوم سازی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.