راه آهن لرستان یکی از ابرپروژه‌های ریلی کشور است

استاندار لرستان گفت:راه آهن لرستان یکی از ابرپروژه‌های کشور است و ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار ارزی دارد.

فرهاد زیویار بیان کرد: انقلاب اسلامی آنچنان بزرگ بود که تمام صاحبنظران و نظریه پردازان حوزه انقلاب را شگفت زده کرد و ایام الله دهه فجر صرف نظر از واقعه بزرگی که در این برهه از زمان اتفاق افتاد به عنوان یک فصل برداشت از کار و ارائه کارنامه برای مدیران و دست اندرکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل دو قرن مبارزه و مقابله با استعمار و استبداد بود اظهار داشت: حدود ۲۰۰ سال سلطه استبداد و استعمار در اشکال مختلف در این کشور قابل لمس بود و مردم در این مدت به مبارزه و مقابله پرداختند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توسط ابر مرد بنیانگذار انقلاب اسلامی با همراهی مردم به ثمر نشست ادامه داد: انقلاب اسلامی حدود چهار دهه است که دشمنان و مخالفان را دچار مسئله کرده است.

استاندار لرستان گفت: انقلاب اسلامی نتوانستن را به توانستن تبدیل کرد و این نعمت بزرگی است که همچنان خیلی از ملت‌ها قادر به تحقق این مهم نیستند.

وی افزود:چیزی که انقلاب در دل ایرانی‌ها نهادینه کرده با هویت ایرانی بر تارک تاریخ ایران می‌درخشند و مرجعیت دارند و امروز ایرانی‌ها دارای هویت متفاوتی هستند و دانشمندان، شعرا و علما و حکمای ایرانی با هویت ایرانی در جهان الگو هستند.

زیویار با اشاره به اینکه در عرصه اجتماعی نیز ایران و ایرانی ظرفیت‌های خارق‌العاده‌ای را ابراز کرده است اظهار داشت: هرگاه به پشتوانه ظرفیت‌های ملی و فرهنگی و دینی ایرانی پا به میدان گذاشته برای خودش و ملت‌های خارج از چارچوب سرزمینی‌اش نجات بخش بوده است.

استاندار لرستان ادامه داد: انقلاب اسلامی همه هجمه‌ها را با ظرفیت ملت از سر گذراند، انقلابی که با فرهنگ و الگو قرار دادن بالاترین نهضت‌ها مانند نهضت عاشورای حسینی این اعجاز را از خودش نشان داد و این انقلاب و حرکتی که مردم ایجاد کردند باکمترین خشونت از طرف مردم و همراهان انقلاب و امام خمینی (ره) و بدون راه انداختن بحث ترور از طرف همراهان انقلاب و رهبر کبیر انقلاب با مقاومت‌های مثال زدنی، کاری بی نظیر بود و معادلات داخلی، منطقه و حتی جهانی را تحت الشعاع قرار دادند.

زیویار بیان کرد: این انقلاب یک تحول معجزه آسا در بُعد فردی و اجتماعی بود به نحوی که هم افراد و هم جمع آن که ملت باشد، مطهری‌ها، حاج قاسم‌ها، حاج همت‌ها و حتی جوانانی مانند حججی‌ها در دنیا معادل آن‌ها پیدا نمی‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس افزود: ملت ایران دارای جایگاه والا و قابل ستایشی است که باید در برابر آن سر تعظیم فرود آورد و این ملت کسانی را دارد که عمر و آبرو و همه داشته‌های خود را برای بشریت و حفظ شناسنامه و هویت ایران نثار کردند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) قدر این ملت را می‌دانست و عمر و جانشان برای این ملت صرف شد و کاری بزرگ را رقم زد اظهار داشت: مقام معظم رهبری قدر این ملت را می‌دانند؛ دانشمندان ما به ویژه دانشمندان هسته‌ای قدر این ملت را می‌دانند، اهل قلم، ادب و فرهنگ ما که نه برای عمر، تخصص و قلم و هویتشان کسی نمی‌تواند قیمت تعیین کند قدر این ملت را می‌دانند.

استاندار لرستان با اشاره به سه ماه جنگ جهانی و ترکیبی ادامه داد:این ملت کسانی را دارد که همه عمر و آبروی خود را نثار این سرزمین کردند و شهدای ماه‌های گذشته افرادی بودند که از باطن و جوهره حقیقی ملت ایران برخاسته بودند.

وی بیان کرد: با وجود تنگنا‌های خاصی که هم خود فتنه و هم استکبار جهانی برای کشور به وجود آوردند و پیچیده شدن اشکال تحریم که کشور به آن دچار شده، اما زیبایی آن فداکاری‌ها و مقاومت‌هایی بود که قطره قطره‌های ملت بزرگ ایران ابراز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.