دلخوش:

مصوبه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خروج قانونی زنان از کشور را تسهیل کرده است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: برخلاف دروغ پردازی انجام شده، مصوبه کمیسیون مسیر خروج قانونی زنان برای خروج از کشور را تسهیل کرده است.

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با رد برخی ادعا‌ها درباره یکی از مصوبات این کمیسیون گفت: بر اساس برداشت‌های غلطی که از مصوبه اخیر کمیسیون قضایی انجام شده، ادعا‌های نادرست و تیتر‌های دروغین به این مصوبه درباره اذن گرفتن زنان برای خروج از کشور نسبت داده شده که نه تنها هیچ ارتباطی به مصوبه کمیسیون ندارد بلکه اساسا نقطه مقابل نظر اعضای کمیسیون است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس مصوبه‌ای مبنی بر این که همه زنان برای خروج از کشور باید از «سرپرست» خود کسب اجازه کنند داشته یا نه؟ اظهار کرد: خیر، نه مجلس و نه کمیسیون قضایی چنین مصوبه‌ای نداشته و آنچه در این باره بیان مطرح شده، ادعا‌های نادرست است.

دلخوش افزود: در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مصوبه‌ای انجام شده مبنی بر اینکه اگر چنانچه بانوانی که باید برای خروج از کشور اذن بگیرند، با دلایل غیر موجه نتوانند این اجازه را دریافت کنند، مسیر قانونی به صورت خارج از نوبت در نظر گرفته شود تا بتوانند با حکم دادگاه اجازه خروج از کشور پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: به عنوان نمونه این مصوبه کمیسیون می‌گوید که اگر مثلا یکی از بانوان ورزشکار کشور با دلایل غیر موجه نتواند اجازه خروج از کشور را از همسرش بگیرد، می‌تواند با اجازه دادگاه از کشور خارج شود و دیگر شاهد مشکلاتی که در گذشته رخ می‌داد نباشیم؛ بنابراین مصوبه کمیسیون اتفاقا بر خلاف دروغ‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده، این مسیر را به نفع بانوان تسهیل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار