استاندار گیلان خبر داد؛

بهره برداری از راه آهن رشت - کاسپین طی ۵ ماه آینده

استاندار گیلان گفت: پروژه ریلی رشت - کاسپین طی ۵ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان شب گذشته در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه استانی باران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه‌ای در بخش‌های مختلف در استان بهره برداری می‌شود.

او با اشاره به پروژه‌های مورد بهره برداری دهه فجر امسال با شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» در گیلان افزود: برای بهره برداری از این تعداد پروژه، ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان این پروژه‌ها را شامل طرح‌های عمرانی، پروژه‌های شهرداری ها، صنعت، کشاورزی، آب و مسکن دانست و تصریح کرد: در تلاشیم منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های راهبردی انقلاب را در دولت سیزدهم جامه عمل بپوشانیم.

عباسی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدارک دیده شده در گیلان گفت: از تعداد یک هزار و ۱۰۹ پروژه قابل بهره برداری در استان ۹۶۳ پروژه با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی از جمله آب، راه‌های روستایی، آسفالت و مسکن است.

او همچنین از افتتاح ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و ۶۴ واحد مسکن مددجویی بهزیستی طی دهه فجر امسال در استان گیلان خبر داد.

استاندار با اشاره به ۱۸ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهور به گیلان افزود: سرمایه گذارانی وارد بخش‌های مختلف توسعه‌ای و زیرساختی شده اند که در بخش زیر ساخت اقدامات خوبی در حال انجام است.

عباسی به اهدای ۲ هزار و ۵۰۰ سند روستایی در دهه فجر امسال به روستاییان گیلان اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش ما خدمت صادقانه به مردم و شیرین کردن کام آن‌ها از خدمات و فراهم کردن امکانات بیشتر به یمن پیروزی انقلاب اسلامی است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

او همچنین به سفر فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به گیلان اشاره کرد و گفت: روس‌ها برای مشارکت در پروژه راه آهن رشت - آستارا به این استان آمدند؛ ضمن اینکه پروژه ریلی رشت - کاسپین طی ۵ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

راه آهن رشت - کاسپین به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شد و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.