بازنگری مجوز‌های ۲۹۰ ثمن و نهاد غیردولتی در قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: مجوز‌های ۲۹۰ ثمن و نهاد غیردولتی در راستای همکاری با تشکل‌های مردم نهاد این استان مورد بازنگری قرار گرفت.

ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست صمیمانه با مدیران و سردبیران رسانه‌های استان قزوین گفت: در بخش اتباع بیگانه ساکن در استان قزوین هیچگونه آمار رسمی و دقیق به خاطر اشتغال غیرقانونی برخی از آنان در بخش‌های مختلف وجود ندارد، اما آمار‌های موجود از تعداد ۷۵ هزار نفری آنان حکایت دارد.

وی ادامه داد: با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان طی ماه‌های اخیر ۲ باب مدرسه برای فرزندان اتباع در قزوین برپا شد و ۴۰۰ دستگاه تبلت را نیز بین دانش آموزان آنان توزیع کردیم.

کبیری خاطرنشان کرد: در بخش جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب نیز امسال اقدامات قابل ملاحظه‌ای در حوزه امنیتی انجام شد تا جایی که با راه اندازی نخستین کمپ ماده ۱۶ (پذیرش معتادان متجاهر و بی خانمان جهت نگهداری، درمان و بهبود آنها) با ظرفیت ۲۰۰ نفر، ساماندهی مناسبی صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به وقایع اخیر کشور و استان، گفت: در حوزه امنیتی طی چند ماه گذشته شاهد بودیم که دشمنان نظام با تمام توان خود پای کار آمدند تا شاید به برخی از خواسته‌های خود برسند، اما آن چه که در استان رخ داد با هماهنگی، همدلی و وحدت ایجاد شده، قزوین جزو سه استان آرام کشور شد و کمترین آسیب‌ها را نیز از هر ۲ طرف قضیه شاهد بودیم.

کبیری با اشاره به وجود ۶۵ هزار دانشجو در استان، یادآور شد: خوشبختانه در حوزه دانشگاهی و اصناف کمترین مشکل و چالش را در وقایع اخیر شاهد بودیم و در حال حاضر امنیت لازم در سطح استان برقرار است.

۵۰۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی قزوین در ۹ ماهه امسال

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: میزان صادرات غیرنفتی استان در ۹ ماه نخست امسال بالغ بر ۵۰۲ میلیون دلار بود که امیدواریم این میزان تا پایان سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.

علی رحمانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که براساس تعهد استان در زمینه اشتغالزایی، با ایجاد ۲۵ هزار و ۷۳۴ فرصت شغلی در سال جاری توانستیم به ۹۸ درصد تعهدات خود در این حوزه عمل کنیم.

وی ادامه داد: از ۱۳۲ واحد تولیدی در تملک بانک‌های استان، امسال توانستیم ۵۷ واحد را از تملک خارج کنیم که از این تعداد هم اکنون ۴۱ واحد دوباره فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گفته رحمانی، استان قزوین با نرخ ۵.۸ درصدی خود در زمینه بیکاری، از استان‌ها برتر و شاخص کشور در کاهش بیکاری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی قزوین با دریافت مجوز‌های لازم و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی در حال راه اندازی است، افزود: پردیس علم و فناوری آبیک نیز در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده که به زودی فاز نخست آن کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: برای احیای دشت قزوین نیز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سه ساله از محل اعتبارات سفر رییس جمهور اختصاص داده شده که برای این منظور طرح مطالعاتی کوتاه مدتی را نیز برای آن در نظر گرفته ایم.

رحمانی به پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ با رشد ۷۰ درصدی روبرو بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.