طنین ناقوس و سوت قطار در استان زادگاه امام خمینی (ره) + فیلم

همزمان با سالگرد لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن ناقوس کلیسا‌های اراک و سوت قطار ایستگاه راه آهن اراک به صدا درآمد.

همزمان با سالگرد لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن صبح امروز مسیحیان استان مرکزی زادگاه امام خمینی رحمت الله علیه، در شهر اراک ناقوس کلیسای مسروپ مقدس اراک را به صدا درآوردند و سوت قطار هم در ایستگاه راه اهن اراک به صدا درآمد.

کلیسای مسروپ مقدس در سال ۱۹۱۴ میلادی با هزینه ارامنه اراک ساخته شد، طرح این کلیسا به صورت مستطیل شکل است، سقف کلیسا بر روی چهار ستون که توسط قوس‌هایی به یکدیگر و به دیوار‌های جانبی وصل شده اند، استوار است.

در محوطه حیاط کلیسا، فضا‌هایی احداث شده است که شامل: مدرسه ارامنه، تالار اجتماعات، خانه‌ای برای کشیش، منزل سرایدار و کلیسا می‌باشد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایام ۱۲بهمن تا ۲۲ بمهن دهه فجر نامیده شده و هر ساله جشن گرفته می‌شود.

این نامگذاری به دلیل این است که بعد از فرار محمد رضا شاه پهلوی در ۲۶ دیماه به بهانه درمان امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از سال‌ها تبعید از سوی رژیم پهلوی و دوری از وطن به وطن بازگشت و با هدایت و رهبری هوشمندانه ایشان بعد از ده روز سر انجام انقلاب اسلامی و مردمی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و پایان حکومت دست نشانده پهلوی اعلام شد.

همچنین همزمان با سالگرد لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن صبح امروز بوق قطار در ایستگاه به صدا درآمد.

روز‌های بین ورود حضرت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران که ده روز است با الهام از آیات آغازین سورۀ فجر در قرآن که خداوند می‌فرمایند: والفجر و لیال عشر (سوگند به سپیده دم و شب‌های ده گانه) دهه فجر نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.