ادامه دردسرهای خودروهای خودران تسلا

وزارت دادگستری ایالات متحده از تسلا درخواست کرد که اسناد مربوط به سیستم های کمک راننده پیشرفته با نام های تمام خودران و اتو پایلوت را ارائه دهد.

به نقل از تک کرانچ، شرکت تسلا اعلام کرد که از سوی وزارت دادگستری درخواست‌هایی برای اسناد مربوط به ویژگی‌های اتوپایلوت و تمام خودران تسلا دریافت کرده است. این شرکت ادعا کرده که هیچ سازمان دولتی در تحقیقات به تخلفی از سوی تسلا برخورد نکرده است.

رویترز در پاییز گذشته به نقل از سه نفر از آشنایان با موضوع گزارش داد: «حداقل یک سالی می شود که تسلا توسط وزارت دادگستری تحت تحقیق بوده است.» مشخص نیست که آیا درخواست وزارت دادگستری برای اسناد با این تحقیقات مرتبط است یا خیر، تحقیقاتی که در اواخر سال ۲۰۲۱ پس از بیش از ده ها تصادف مربوط به استفاده از سیستم اتوپایلوت آغاز شد.

خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده اتوپایلوت عرضه می شوند. مالکان می توانند با پرداخت 15هزار دلار اضافی خودرانی کامل یا FSD را خریداری کنند ویژگی ای که ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت بارها وعده آن را داده است.

اما هیچ یک از این سیستم ها خودران نیستند. اتوپایلوت و FSD سیستم‌های پیشرفته کمک راننده هستند که برخی از وظایف رانندگی را خودکار می‌کنند و همچنان از راننده می‌خواهند که هر لحظه آماده تحویل گرفتن رانندگی باشد.

اتو پایلوت وسیله نقلیه را در وسط یک خط نگه می دارد و می تواند به طور خودکار خط را تغییر داده و فاصله مناسب را از سایر وسایل نقلیه در ترافیک حفظ کند. FSD دارای این ویژگی ها و موارد دیگر از جمله یک سیستم هدایت فعال است که خودرو را از یک بزرگراه به خارج هدایت می کند.

ادعاها و وعده‌های ماسک در مورد این سیستم‌ها و همچنین برندسازی توجه رگولاتورها را به خود جلب کرده است. تحقیقات وزارت دادگستری نشان دهنده افزایش بررسی دقیق تسلا است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال بررسی ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در خصوص اظهارات و تلاش‌های خاص برای ترویج ادعاهای این خودروساز در مورد قابلیت‌های خودران است. این تحقیقات به دنبال شهادت یک مهندس تسلا در مورد ویدئوی منتشره در سال ۲۰۱۶ در مورد رانندگی خودران خودروی تسلا و دروغ بودن آن است.

تسلا به دلیل ادعاهای خودران تاکنون توسط چندین آژانس و افراد مورد بررسی و شکایت قرار گرفته است. وزارت ترابری آمریکا تحقیقات ویژه ای را در مورد تسلا جهت تصادفات مربوط به اتوپایلوت آغاز کرده است. دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا هم تسلا را به تبلیغات دروغین متهم کرده و رانندگان از این شرکت به دلیل بازاریابی فریبکارانه شکایت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار