ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی عصر سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با نمایندگان مردم اهواز، تالش، پلدختر، اهر و کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مهدی روشنفکر نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد، احد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس، سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان، حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال و مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸۰ دقیقه در سه حوزه ماموریتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار و گفتگو کرد.

توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در اهواز

در این دیدار مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از مهندس ضرغامی برای حضور در حوزه انتخابی خود، درباره تاکستان‌ها و نخلستان‌ها به‌عنوان یک پدیده گردشگری در شهرستان کارون،  توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی ساحل رودخانه کارون در شهر کوت عبدالله، راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع‌دستی، مرمت و بهسازی پل تاریخی کوت سید صالح بحث و گفتگو کرد.

ضرغامی بعد از شنیدن نظرات کارشناسی دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.
در این دیدار امام جمعه شهرستان کارون، شهردار باوی، فرماندار کارون و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان حضور داشتند.

تکمیل و بازسازی کاخ سردار امجد و توجه به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی

حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به همراه فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حضور داشت و بر تکمیل و بازسازی کاخ سردار امجد، احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی برای عرضه محصولات تولیدکنندگان، توجه به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان و بازنگری گورستان تاریخی آق اولر تاکید کرد.

مرمت پل‌های تاریخی و ضرورت ساخت موزه مردم و باستان َشناسی

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار درباره حفظ، نگهداری و مرمت پل‌های تاریخی، توجه ویژه به «زمین لغزش» سیمره به عنوان بزرگترین «زمین لغزش» که موجب تشکیل تالاب‌ها و اکوسیستم می‌َشود و یکی از جاذبه‌های گردشگری در استان محسوب می‌َشود.

همچنین توجه به منطقه تخت چان و کول چپ به عنوان کهن‌ترین ایل راه باستانی شوش به همدان، غار تاریخی کلماکره یکی از آثار تاریخی و طبیعی شهرستان پلدختر و غار و کاروانسرای کوگان و ضرورت ساخت موزه مردم و باستان‌شناسی پلدختر گفتگو شد.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی

احد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس ضمن تشکر از حضور ضرغامی در سفر به حوزه انتخابیه درباره توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان و مرمت آثار تاریخی گفتگو کرد.
مهدی روشنفکر نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی، حفظ و نگهداری از ابنیه تاریخی استان و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و فصلی در حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی تاکید کرد.

 ضرغامی بعد از شنیدن درخواست‌ها و نظرات کارشناسان، دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.