احداث پایگاه جاده‌ای اورژانس در محور مهاباد - پیرانشهر

رئیس اورژانس آذربایجان غربی از احداث پایگاه جاده‌ای اورژانس در محور مهاباد به پیرانشهر در قالب برنامه هفتم خبر داد.

رضا زاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی در حاشیه سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به مهاباد گفت: قرار شد در برنامه هفتم یک پایگاه جاده‌ای در مسیر مهاباد به پیرانشهر احداث و دو پایگاه شهری هم به پایگاه‌های اورژانس شهری مهاباد اضافه شود.

وی وضعیت پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس این شهرستان را بررسی کرد و بر لزوم توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این حوزه تأکید کرد.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور هم در این زمینه گفت: در برنامه ششم توسعه قرار بود ۷۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای در کشور راه‌اندازی شود که به دلیل برخی مشکلات و کمبود‌ها از جمله کمبود نیرو، امکانات و منابع مالی این برنامه و اقدام به صورت کامل انجام نشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی درحوزه پایگاه‌های جاده‌ای بویژه در شهرستان مهاباد رشد خوبی دارد، افزود: در تلاش هستیم در برنامه هفتم با برنامه‌ریزی و تلاش جمعی ظرفیت و بستر را برای توسعه و تکمیل پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای جبران کنیم.

میعادفر همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان خبر داد و تصریح کرد: درخصوص راه اندازی پایگاه اورژانس بانوان از دو سال گذشته در رشته فوریت‌های پزشکی بخشی را به عنوان جذب بانوان اختصاص داده‌ایم که به زودی اولین گروه فارغ التحصیل از این حوزه وارد چرخه فعالیت اورژانس می‌شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور قبل از سفر به مهاباد آخرین وضعیت مصدومان و نحوه ارائه خدمات درمانی و اورژانسی به زلزله زدگان خوی را به صورت میدانی بررسی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.