دست‌بافته‌های رضوی روانه حرم حضرت معصومه (س) می‌شوند

فرش‌های بافته شده توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی، به زودی برای مفروش کردن حرم مطهر حضرت معصومه (س)، روانه قم خواهند شد.

حمید کارگر، مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: بافت فرش‌های ویژه حرم حضرت معصومه (س) که مساحتی بیش از ۱۶۰۰ مترمربع را شامل می‌شود، به مراحل انتهایی رسیده است و پس از عملیات تکمیلی، به قم ارسال خواهد شد.

او افزود: با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی، سفارش بافت این فرش‌ها برای اهدا به آستانه مقدسه قم، به شرکت فرش آستان قدس رضوی داده شد که فرایند بافت حدود دو سال به طول انجامید.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی با بیان این‌که طرح، نقشه و رنگ فرش‌ها با نظر متولیان و کارشناسان حرم حضرت معصومه (س) تعیین شده است، ادامه داد: این فرش‌ها در رجشمار ۳۰ و در اندازه‌های مورد نیاز رواق‌ها بافته شده است.

کارگر بیان کرد: فرایند بافت این فرش‌ها که با استفاده از الیاف پشمی باکیفیت و انجام رنگرزی گیاهی از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ آغاز شده، در چند مرحله مورد ارزیابی و بازدید نمایندگان حرم حضرت معصومه (س) قرار گرفته است.

او درباره محل بافت فرش‌ها تصریح کرد: مراحل رنگرزی، چله‌کشی، بافت و پرداخت این فرش‌ها در دو کارگاه متمرکز شرکت فرش آستان قدس رضوی در شهر‌های مشهد و کاشمر انجام شده و پس از انجام عملیات تکمیلی آماده ارسال به قم است.

شرکت فرش آستان قدس رضوی با داشتن مجتمع متمرکز تولید فرش دستباف و ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر قالیباف، یکی از تولیدکنندگان مطرح فرش‌های بزرگ‌پارچه در کشور به‌شمار می‌رود که برای دریافت انواع سفارش‌های تولید فرش آمادگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.