حماس: سفر بلینکن بیانگر میزان شراکت بین رژیم صهیونیستی و آمریکاست

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد سفر وزیر امور خارجه آمریکا به تل آويو بیانگر میزان شراکت بین واشنگتن و رژیم صهیونیستی است.

عبداللطیف القانوع در مصاحبه با رادیو الاقصی گفت: سفر آنتونی بلینکن تاکیدی بر میزان شراکت بین دشمن و آمریکا بود و دیدار او با محمود عباس، یک دیدار بی‌نتیجه بود.

سخنگوی جنبش حماس افزود: بهترین گزینه برای ملت ما در برابر این کابینه افراطی، نبرد سرسختانه با اشغالگران در همه مناطق حضور آن‌ها و توقف هماهنگی امنیتی با اشغالگران است. باید این سفر را که هدف آن احیای روند شکست خورده سازش است، ناکام گذاشت. به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر و هماهنگی امنیتی با آن باید متوقف شود. از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم امیدی به سفر بلینکن و دولت آمریکا که در کنار اشغالگران ایستاده است، نداشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: عملیات حمله با خودرو در ایست بازرسی نظامی زعتره در نابلس و زیر گرفتن نظامیان اشغالگر، در چارچوب عملیات مقاومت برای پاسخ دادن به جنایت‌ها و تجاوزگری اشغالگران علیه مقدسات و ملت ما صورت می‌گیرد که آخرین نمونه آن هم سرکوب وحشیانه اسیران فلسطینی بود.

عبداللطیف القانوع گفت: این عملیات قهرمانانه، همزمان با تجاوزگری صهیونیست‌ها علیه اسیران و خشم در داخل زندان‌ها اجرا شد تا تاکیدی بر قدرت مقاومت برای پاسخ دادن و آمادگی آن برای دفاع از اسیران باشد و نشان داد که اسیران فلسطینی تنها نیستند. در برابر اسیران قهرمان خودمان تاکید می‌کنیم مقاومت در نبرد آن‌ها علیه زندانبانان، در کنارشان ایستاده است و وظیفه خودش را برای دفاع از اسیران رها نخواهد کرد و همچنان به عهد خودش برای آزاد کردن همه اسیران از زندان‌های اشغالگران پایبند است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه هفته گذشته به اراضی اشغالی سفر و با مقامات صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار