امدادرسانی به ۱۷۹ سرنشین گرفتار در برف و کولاک زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر به ۹۹ خودرو و سرنشینان گرفتار در برف و کولاک جاده‌های این استان امدادرسانی کردند.

موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با بارش شدید برف و وقوع کولاک در جاده‌های استان، ۹ تیم عملیاتی با ۲۸ امدادگر و نجاتگر در جاده‌های استان موفق به امدادرسانی به ۱۷۹ نفر از سرنشینان خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک شدند.

وی گفت : در این عملیات‌های امدادرسانی ۲۴ نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک جاده‌های خدابنده، ابهر، خرم دره و ایجرود در مساجد اسکان اضطراری داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از وقوع چهار مورد حادثه جاده‌ای در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود : در این حوادث جاده‌ای ۶ نفر آسیب دیده و سه مصدوم نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

موسوی گفت : در این عملیات‌ها ۶ تیم متشکل از ۱۵ امدادگر و نجاتگر هلال احمر به هموطنان حوادث جاده‌ای امدادرسانی کردند.

وی افزود: در حوادث برف و کولاک و جاده‌ای بیان شده ۱۲ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه خودروی نجات و کمک دار بکارگیری شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح زمستانی پایگاه‌های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.

به گفته موسوی، برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر پایگاه‌های جاده ای، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان فعال است.

وی افزود : همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست؛ در صورت گرفتار شدن دربرف و کولاک، حوادث و بلایا می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز، برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.