حمل ونقل در خط آهن ازبکستان-افغانستان متوقف شد

سرویس مطبوعاتی شرکت راه آهن ازبکستان اعلام کرد حمل و نقل به افغانستان را از اول فوریه به دلیل عدم انجام تعهدات طرف افغانستانی در زمینه کارهای فنی متوقف کرده است.

سرویس مطبوعاتی شرکت راه‌ آهن ازبکستان اعلام کرد: طرف افغانستانی تعدادی از کارهای فنی لازم را در قلمرو خود تکمیل نکرده است.

سرویس مطبوعاتی شرکت راه آهن ازبکستان همچنین اعلام کرد حمل و نقل به افغانستان را از اول فوریه به دلیل عدم انجام تعهدات طرف افغانستانی در زمینه کارهای فنی متوقف کرده است.

در این بیانیه آمده است: "با توجه به اینکه اداره راه آهن افغانستان فرصت اجرای به موقع اقدامات توافق شده را ندارد، اعلام می شود که حمل و نقل ریلی به افغانستان از اول فوریه به حالت تعلیق در می آید".

سرویس مطبوعاتی یادآور شد که در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ در ترمز (شهری در جنوب ازبکستان، هم مرز با افغانستان) نشستی بین نمایندگان دو کشور برگزار شد که طی آن بر روی یک برنامه عملیاتی برای مرحله تدریجی اجرای کار فنی توسط کارگران راه آهن افغانستان در خاک افغانستان تا اول فوریه ۲۰۲۳ توافق شد.

علاوه بر این، در این دیدار، شرکت تابعه شرکت راه آهن ازبکستان سغدیانا ترانس و اداره راه آهن افغانستان متقابلاً در مورد فهرست کارهایی که قرار است انجام شود و همچنین هزینه خدمات توافق کردند که قرار شد تا ۲۷ جنوری سال جاری قرارداد جدیدی امضا کنند.

سرویس مطبوعاتی اعلام کرد سغدیانا ترانس به منظور حمایت از کارآفرینان، اطمینان از تداوم حمل و نقل محموله به افغانستان و جلوگیری از رکود کالاهای ضروری که به افغانستان منتقل می شود، کمک عملی را در انتقال کالا به افغانستان از طریق جاده از مراکز لجستیکی ترمز و از طریق بندر رودخانه ترمز ارائه خواهد کرد.

سرویس مطبوعاتی تأکيد کرد که اطلاعات مربوط به افتتاح راه آهن تکمیل خواهد شد.

خط آهن حیرتان - مزار شریف به طول ۷۵ کیلومتر و هزینه ۱۲۹ میلیون دلاری توسط شرکت راه آهن ازبکستان در سال ۲۰۱۰ ساخته شد؛ یک سال بعد، شرکت زیرمجموعه ترنس سغدیانا را برای بهره برداری و نگهداری این بخش تأسیس کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار