۶۷ مدرسه کانکسی در سلسله و دلفان برچیده می‌شود

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۷ مدرسه کانکسی این شهرستان‌ها در راستای عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان روستا‌های محروم از امکانات، برچیده می‌شود.

 یحیی ابراهیمی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در آیین اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور اظهار داشت: طی رایزنی‌های صورت گرفته و در طرح شهید پناهی، ۱۷۰ فضای آموزشی کانکسی مناطق محروم لرستان برچیده و مدارس جدید احداث خواهد شد.

ابراهیمی افزود: در این طرح سهم شهرستان دلفان با توجه به محرومیت‌های آن ۵۵ مدرسه و سهم شهرستان سلسله نیز ۱۲ مدرسه است.

او با اشاره به خدمات صورت گرفته در انقلاب عنوان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاورد‌ها است تا مردم به حجم اقدامات صورت گرفته و خدمات نظام واقف شوند.

فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصتی برای تجدید بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل و اسلام ناب محمدی است اظهار داشت: بدرقه دانش آموزان اردوی راهیان نور و اعزام سرمایه‌های این انقلاب به مناطق مقدس جنگی فرصت مناسبی برای ایجاد فضای معنوی در مدارس است.

میلاد شرفی با اشاره به گذشت ۴۴ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی افزود: ۴۴ سال پیش تعداد مدارس استان بسیار انگشت شمار بود و در روستا‌ها نیز زیرساخت‌های لازم برای آموزش و تعلیم دانش آموزان وجود نداشت، اما امروز به تنهایی در شهرستان سلسله ۲۶۱ مدرسه وجود دارد.

او با اشاره به آموزش بیش از ۱۴ هزار دانش آموز توسط یکهزار و ۴۰۰ معلم در تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان سلسله عنوان کرد: امروز به جرات می‌توانیم ادعا کنیم نرخ بیسوادی کشور در حال صفر شدن است.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که " اگر می‌خواهید برکات انقلاب اسلامی را بشمارید آن را با انقلاب‌های بزرگ دنیا مقایسه کنید"، تصریح کرد: در حالی که تنها ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما شاهد خدمات بسیاری به توده مردم و مستضعفان هستیم.

فرماندار سلسله اردوی راهیان نور را حاوی برکات فرهنگی بسیاری برای دانش آموزان دانست و عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۱۴ هزار نفری دانش آموزان شهرستان باید تلاش کنیم که دانش آموزان بیشتری از شهرستان به این اردو راهی شوند.

شرفی همچنین دهه مبارک فجر را فرصت مناسبی برای بیان دستاورد‌های نظام دانست و افزود: این ایام زمان تبیین خدمات یکساله مسئولان نظام است بنابراین باید از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان این دستاورد‌ها و بازگو کردن آن‌ها به مردم بیشترین بهره را برد.

در این مراسم از زحمات "محمد نصیرزاده" معلم جهادی روستای اسحاق آباد قلایی به دلیل ساخت ورودی این مدرسه قدردانی شد.

 

برچسب ها: نماینده مردم ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار