بازیگر فیلم «زنگار» متهم به قتل غیر عمد شد

«الک بالدوین»، بازیگر آمریکایی، متهم به قتل غیر عمد «هالینا هاچینز»، فیلمبردار فیلم «زنگار» شد.

به نقل از ورایتی، همان طور که انتظار می‌رفت، «الک بالدوین»(Alec Baldwin)در روز سه شنبه، به قتل غیر عمد در قتل «هالینا هاچینز» (Halyna Hutchins) سر صحنه فیلمبرداری فیلم «زنگار» (Rust) متهم شد و علاوه بر او، «هانا گوتیرز رید» نیز، که مسئولیت نگهداری و آموزش استفاده از اسلحه‌ها در این فیلم را برعهده داشت به قتل غیر عمد متهم شد و هردو آن‌ها باید در دادگاه حضور پیدا کنند.

سال گذشته، اخبار به قتل رسیدن «هالینا هاچینز»، فیلمبردار ۴۲ ساله آمریکایی به ضرب گلوله‌ای که از طرف «الک بالدوین» در صحنه فیلمبرداری به سمت او شلیک شده است، فضای مجازی و رسانه‌ها را پُر کرد و سپس، نیرو‌های پلیس سانتافه در محل حادثه حاضر شدند و مقامات قضایی هم به بررسی این پرونده پرداختند؛ پرونده‌ای که علاوه بر قتل فیلمبردار فیلم «زنگار»، زخمی شدن کارگردان آن را هم بدنبال داشت. 

گفتنی است که بالدوین، علاوه بر ایفای نقش در «زنگار» به عنوان تهیه کننده آن نیز، حضور داشت و شلیک او و به قتل رسیدن و زخمی شدن دو تن از عوامل این فیلم، شکایت‌هایی را با خود به همراه داشت؛ به طوری که «الک بالدوین» و «هانا گوتیرز رید» متهم شدند. زیرا در این حادثه، سهل انگاری جنایتکارانه کردند و باعث مرگ هاچینز شدند. 

دادستان سانتافه اعلام کرد اتهامات را مطرح خواهد کرد و آن ها با دو مجازات جایگزین همراه هستند که شامل زندانی شدن به مدت ۱۸ ماه و جریمه نقدی ۵۰۰۰دلاری و حداقل پنج سال زندان اجباری است. البته در نهایت، بررسی این پرونده و دادگاهی شدن متهمان، منجر به صادر شدن حکم نهایی مقامات قضایی می شود.

«الک بالدوین» ضمن رد کردن اتهام قتل، گفته که قرار نبوده است گلوله‌های واقعی در اسلحه باشند و از این موضوع، بی خبر بوده است و این اشتباه را بر گردن «هانا گوتیرز رید» انداخته است و مقامات هم گفته اند که اقدامات ایمنی برای این منظور صورت نگرفته است. یعنی «الک بالدوین» به عنوان بازیگر و تهیه کننده «زنگار»، نه تنها موارد ایمنی را رعایت نکرده است بلکه با وجود بی تجربگی و فاقد صلاحیت بودن گوتیرز رید، او را برای حضور در این پروژه تأیید کرده است.

وکلای هر دو متهم بر بی گناهی موکلانشان تأکید و پیش بینی کرده اند که موکلان آن‌ها در دادگاه تبرئه می شوند و وکیل بالدوین گفته است که این حکم، بی عدالتی است و اتهامات وارده را رد می‌کنیم و پیروز خواهیم شد.

اگرچه «الک بالدوین» و «گوتیرز رید»، یکدیگر و دیگران را در این تیراندازی مقصر دانسته اند ولی آن‌ها باید ظرف مدت اعلام شده در دادگاه نیومکزیکو حضور داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.