برگزاری همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان

استعدادیابی، توانمندسازی و شناسایی افراد واجد استعداد‌های برتر در زمینه‌های علمی، تحصیلی، فرهنگی، هنری، ورزشی از جمله اهداف اصلی همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان است.

در همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان، بختیاری رئیس کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

در این همایش همچنین سند همکاری حمایت‌های اجتماعی و قضایی از افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

استعدادیابی، توانمندسازی و شناسایی افراد واجد استعداد‌های برتر در زمینه‌های علمی، تحصیلی، فرهنگی، هنری، ورزشی، فعالیت‌های اجتماعی، تجلیل از نخبگان و خیران، تبادل تفاهم نامه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و دادستانی کل کشور، از اهداف اصلی برگزاری همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان است.

مظاهری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳۱ هزار و ۳۸۶ خانواده تحت حمایت داریم که ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار ، ۴۸۷ خانواده زندانی تحت پوشش، ۵۲۵ دانشجو و طلبه و ۸ هزار و ۸۱۷ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان قزوین هستند، همچنین هزار و ۲۹۱ فرزند ایتام و ۶ هزار ۳۴۰ فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

مظاهری افزود: بالغ بر ۳۰ هزار حامی از ایتام حمایت می کنند و بیش از ۳۵ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی حامیان در ۱۰ ماه اخیر به حساب ایتام واریز شده است.

وی اظهار داشت: تفاهم نامه مشترک بین قوه قضائیه و کمیته امداد با هدف رفع چالش های حقوقی و توانمدسازی خانواده نیازمندان منعقد شد و دفاتری برای حمایت از نیازمندان در دادگستری ها تشکیل می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حمایت های ویژه ای برای آزادسازی زندانیان و توانمندسازی آنها انجام می شود.

وی تصریح کرد: ۹۲ فقره دعاوی خانواده، کار و کافرمایی از سوی کمیته امداد در محاکم دادگستری تشکیل شده که ۵۳ پرونده به وکلای نیکوکار ارجاع شده است.

این مسئول اظهار داشت: ۲۵۵ مددجو از خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بهره مند شدند و ۷ کلاس آموزشی با حضور ۳۳۹ نفر از مددجویان برای افزایش آگاهی های حقوق آنها تشکیل شده است.

مظاهری گفت: از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) هیچ کسی در اغتشاشات اخیر حضور نداشت و این نشان دهنده عنایت جدی خانواده تحت حمایت کمیته امداد نسبت به انقلاب اسلامی است.

دادستان قزوین هم گفت: براساس پژوهش های دقیق صورت گرفته، دستاوردهای انقلاب در ۴۴ سال با ۳۰۰ سال پادشاهی قبل از انقلاب برابری می کند.

رجبی افزود: در اغتشاشات اخیر، برخی از جوان ها شعارهای ساختارشکنانه در راستای حمایت از سلطنت طلب ها می دادند در صورتی که همین رضاشاه و فرزندش محمدرضا شاه بسیاری از بخش های کشور از جمله کوه آرارات، بحرین، دشت سیستان وبلوچستان را تقدیم بیگانگان کردند.

وی اظهار داشت: در ۸ سال دفاع مقدس با بیش از ۸۰ کشور دنیا جنگیدیم اما یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

این مسئول افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برای اجرای عدالت در سراسر کشور بود و این تدبیر، یکی از بهترین تدابیر اندیشیده شده در تاریخ جمهوری اسلامی ایران می باشد.

رجبی گفت: در دادستانی مرکز استان هزار و ۶۰۰ پرونده در حوزه مهجورین و صغار وجود دارد و در راستای حمایت از نیازمندان شعبه ۸ دادیاری به این امر اختصاص یافته و دفتر حمایت از نیازمندان هم با مشارکت کمیته امداد راه اندازی می شود.

دادستان قزوین افزود: اکثر پرونده های اخیر اغتشاشات که در استان قزوین تشکیل شده به دلیل اهانت به مقام معظم رهبری است که امروز رهبر انقلاب با عفو سراسری که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی نظیر است، در روز ولادت امیرالمومنین(ع)، عیدی خوبی به مردم دادند و تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند. این اقدام رهبری در کل جهان بی نظیر است.

در‌ پایان این مراسم، از خیران برتر و حامی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.