رقابت ۱۱۰ کارگر ماهر در نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از رقابت ۱۱۰ کارگر ماهر از ۲۸ شرکت در مرحله کشوری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران خبرداد.

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از اهداف برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران ایجاد نشاط در جامعه کارگری و تغییرات مثبت رفتاری، افزایش بهره وری وکارآیی تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری، کسب و انتقال تجربه و آشنایی با استاندارد‌های جدید مهارت است.

وی با بیان اینکه مسابقات مرحله پایانی در مرکز ملی تربیت مربی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رهبری در استان البرز برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۲۰۶ کارگر ماهر از ۵۴ شرکت در سه گروه ماشین کاری صنعتی، طراحی مهندسی و جوشکاری در مرحله استانی با هم به رقابت پرداختند که ۱۱۰ نفر از آنان به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شناسایی وکشف استعداد‌های برتر مهارتی را از دیگر مزایای برگزاری مسابقات خواند و بیان کرد: (تراشکاری یونیورسال، فرزکاری یونیورسال، تراشکاری CNC و فرزکاری CNC) در گروه ماشین کاری صنعتی، (جوشکاری SMAW، جوشکاری با گاز محافظ CO۲ و جوشکاری با گاز محافظ آرگون) در گروه جوشکاری و (طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزار SOLIDWORKS، طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزار CATIA و برنامه نویسی PLC) در گروه مهندسی از رشته‌های این دوره مسابقات می‌باشد.

وی اظهار کرد: با اعطای مدال طلا، نقره و برنز به همراه جوایز نفیس به نفرات اول تا سوم هر رشته، از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت کارگران ایران تجلیل می‌شود و علاوه بر آن برای برگزیدگان، کارت مربیگری و آزمون گری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و گواهینامه حضور در مسابقات مذکور صادر خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حضور حامیان، را پشتوانه‌ای محکم برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف و مسئولیت‌های محوله در مسیر خدمت گذاری به مردم عنوان کرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی حامی این رویداد، می‌توانند از امتیازات ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (مصوب هیأت محترم وزیران در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۴۰۱) بهره‌مند شوند. 

بر اساس این گزارش، کارگران ماهر شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، تراکتورسازی تبریز، پارس خودرو، پگاه خوزستان، لاستیک بارز، شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، صنایع پمپیران، آریا ترانسفوی شرق و قدرت، تیراژه ماشین، نفت آفتاب و دنیای ماموت در این مسابقات شرکت کرده و با هم به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار