ترس واشنگتن از حضور ایران در تنگه پاناما: تردد کشتی‌های ایرانی را رصد می‌کنیم

یک مقام آمریکایی با اشاره به برنامه تهران برای حضور در تنگه پاناما گفت که واشنگتن بر عبور و مرور این کشتی‌ها نظارت دارد.

یک مقام آمریکایی با توجه به برنامه ریزی جدی ایران برای حضور در تنگه پاناما مدعی شد که واشنگتن کشتی‌های ایران را زیرنظر دارد و رفت و آمد آن‌ها را با دقت رصد می‌کند.

به گزارش فاکس نیوز، مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه آمریکا در این باره گفت حضور رو به رشد ایران در نیمکره غربی نباید تعجب آور باشد، زیرا دولت جو بایدن سابقه مماشات و تعامل با برخی حکومت ها مانند ایران را دارد.

این سناتور جمهوریخواه ادعا کرد: توانایی تهران برای گسترش حضور نظامی در نیمکره ما یک زنگ هشدار است، زیرا این کشور صلح و ثبات را در سراسر منطقه تضعیف خواهد کرد.

چندی پیش امیر دریادار شهرام ایرانی درحاشیه برگزاری نخستین همایش ملی تمدن دریایی مسیر پیشرفت اظهار کرد: امروز فرصت بزرگی در حوزه دریا برای پیشرفت کشور در اختیار ماست و می‌توان با استفاده صحیح از ظرفیت دریایی این موهبت را از یک ظرفیت اقتصادی به یک ظرفیت تمدنی تبدیل کرد. امروز بهره‌مندی از دریا برای ما یک مزیت ژئوپلیتیک است و آن‌ها که از این ظرفیت برخوردار نیستند، دچار یک خفگی ژئوپلیتیکی هستند.

دریادار ایرانی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های سرتاسر جهان بیان کرد: ما تا امروز در تمامی تنگه‌های راهبردی دنیا حضور داشته‌ایم و تنها در دو تنگه حضور نداشته‌ایم که در یکی از آن‌ها امسال حضور پیدا می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۱۶:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
این دست خداست که یاور ماست....ابر قدرت های کل عالم وتمام پادو هاشان بدانند ایران حق است وپیروز جهان خواهد شد کسانیکه تکیه به اسراییل وامریکا میزنند تکه به شیطان زده اند ما پشتیبانمان امام زمان است که کور باد دشمنانش دست حق یاورتا ن دریا دلان بتازید خدا با سماست
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد راه حق چه آسان باشد چه مرگ آور
۰۷:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
آرام بخش روح و روان با ذکر زیر 

✔اسلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
✔السلام علیک و رحمت الله و برکاته

هر روز هر چه دوس دارید بخوانید
تا از همه چه بدیه نفسانیه دور بشید و سرحال تر بشید نفس انسان به طور ذاتی میل به آرامش داره و شیطان با پرت کردن حواس تان سعی میکنه با دادن افکار فریبنده و دنیوی شما رو از خودتان دور و گیج و گنگ کنه تا ن این دنیا خوب زندگی کنید نه اون دنیا با ذکر این اذکار می تونید دور باشید همیشه…
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
ناوگان های دریایی بایست به صورت زنجیره ای تولید
شود به علاوه ی تولید زیر دریایی های زیاد
وزیر دریایی هایی که حالت پهباد وکنترل از راه دور باشند
وحالت انتحاری داشته وهمراه رزم ناوها در همه جا باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
سناتور گفته : توانایی تهران برای گسترش حضور نظامی در نیمکره ما یک زنگ هشدار است، زیرا این کشور صلح و ثبات را در سراسر منطقه تضعیف خواهد کرد.
خب عوضیها چطور شما حتی در خلیج فارس هستید و بودید (والبته میشه گفت همه آبها) ولی ما و یا کشورهای دیگه نباید به آبهای دیگه برن و ثبات منطقه را تضعیف میکنند؟!
شما ثبات منطقه را تضعیف میکنید و دائم جنگ افروزی یا ما ؟؟!
ای لعنت به اون ذاتتون ..
اما خیالتونم راحت تابغل گوشتون اومدیم تو گوشتونم میایم خخ
زنده باد ایران قدرتمند ..
مرگ برخائنین خصوصا وطن فروشها ..
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
این دلاور مردان جهت جنگ و نا امنی نرفتند که شما میگویید آنها ترسیدن . کار این دریا دلان در واقع باعث کوچک شدن ابهت ابرقدرتی و یکه تازی آمریکا و ارسال پیام دوستی و اقتدار ایران عزیز میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
رصد کن تا چشمت دربیاید ای شیطان بزرگ .دوران تک قطبی دیر زمانی است به سرامده است . خدا را شکر کشور های مستقل امثال ایران در حال تکثیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
ترس؟! آقا این کشتی بازی ها را با خرج از جیب ملت را کنار بگذارید بروید گرانی و تورم کمرشکن را کنترل کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
آخه می ترسیدچه طوری جرأت میکرد این همه تحریم علیه شما به کار بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
خسته نمیشیداین همه هزیان میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
۵:۴۳
شما چطور؟
آخرین اخبار