وزیر علوم:

مسئولان دانشگاه‌ها اولویت‌های پنجگانه وزارت علوم را محقق کنند

زُلفی گل گفت: مسئولان دانشگاه‌های کشور برنامه‌های خود را به گونه‌ای مدیریت کنند تا اولویت‌های پنجگانه وزارت علوم محقق شود.

 محمدعلی زُلفی گل، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری چهارشنبه شب در جمع استادان و روسای دانشگاه‌های خوزستان در اهواز گفت: مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری، "آموزش، پژوهش و برون داد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد فناور، و نوآورپروری، تولید خدمت، ثروت و سرمایه دانش پنج اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره جدید است که انتظارداریم دانشگاه‌ها قوانین و مقررات وسیستم‌های ترغیبی و تشویقی را به گونه‌ای مدیریت کنند که این اولویت عملیاتی شود.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد در دوره جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بتوانیم شاخص‌های مرتبط با این پنج اولویت را ارتقاء دهیم.

زُلفی گل از روسای دانشگاه‌های کشور خواست این پنج اولویت را جدی بگیرند و در این راستا حرکت بنیادی خود را در دانشگاه‌ها شروع کنند.

توجه به معیشت دانشگاهیان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توجه به معیشت دانشگاهیان را از رویکرد‌های وزارت متبوع بیان کرد و گفت:نهایت تلاش خود را انجام دادیم در بحث جهش علمی بر مبنای عملکرد توانستیم در قانون بودجه ۱۴۰۲ مصوب کنیم حقوق دانشگاهیان ۲۰ درصد افزایش یابد و امیدواریم افزایش‌های دیگر درلایحه دولت تبدیل به قانون شود.

رونمایی از سامانه دانا به زودی

زُلفی گل گفت:سامانه بومی دانا (درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان) باهدف دسترسی دانش پژوهان و محققان با یافته‌های علمی و تحقیقی به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی گفت: در این راستا با پایگاه اسنادی جهان اسلام نیز هماهنگ و کار‌های مقدماتی آن انجام شده و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در توضیح سامانه بومی دانا گفت: هر عضو هیات علمی و پژوهشگر ما می‌تواند یک وبگاه به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی داشته باشد و هر صنعتگر یا پژوهشگری بخواهد می‌تواند با یک جست و جو اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت کند.

 وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری یکشنبه شب وارد خوزستان شد و در سفر چهار روزه خود از دانشگاه‌های شهید چمران، جندی شاپور دزفول، علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز بازدید و با جامعه دانشگاهیان دیدار و گفتگو کرد.

زُلفی گل در سفر به خرمشهر ضمن گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، گلزار شهدای گمنام شلمچه در نقطه صفر مرزی ایران و عراق را زیارت و ازمقام شامخ شهدا تجلیل کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.