تاکید ایران و نیکاراگوئه بر برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور

وزیر امور خارجه گفت : در چارچوب دکترین سیاست خارجی متوازن دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه به آمریکای لاتین و دوستان ما مورد توجه جدی تهران است.

حسین امیر عبداللهیان در جریان سفر به نیکاراگوئه و در مراسم امضای یادداشت تفاهم مکانیزم همکاری و مشورت‌های سیاسی میان وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه، در سخنانی با بیان اینکه ما شاهد سرعت و گسترش مناسبات دو کشور هستیم، تصریح کرد: خرسندیم که در ماه‌های اخیر همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های علمی، فناوری، انرژی، بهداشتی، واکسن و سایر موضوعات مورد علاقه از شتاب و گسترش بیشتری برخوردار شده است.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران افزود: با همکارم وزیر خارجه نیکاراگوئه اتفاق نظر داریم که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به صورت منظم در پایتخت‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد: سفرا و سفارتخانه‌های دو کشور به صورت فعال مناسبات را پیگیری می‌کنند و خرسندیم که مواضع دو کشور در موضوعات بین‌المللی و حمایت‌های دو کشور از یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی به شکل درست و در مسیر خوبی قرار دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که دو کشور ایران و نیکاراگوئه با برخورداری از استقلال سیاسی برای استقرار چند جانبه گرایی در نظام کنونی بین‌الملل تلاش می‌کنند، تصریح کرد: در این چارچوب تحریم ابزار تروریستی است که امپریالیسم با این ابزار، کشور‌های مستقل را مورد هدف قرار داده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر چندی پیش وزیر امور خارجه نیکاراگوئه به ایران ادامه داد: اخیرا در تهران سند همکاری‌های بلندمدت دو کشور را امضا کردیم و خرسندیم امشب یادداشت تفاهم مکانیسم همکاری و مشورت‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه امضا شد.

برچسب ها: سیاست خارجی ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار