انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان حج و زیارت استان قزوین

در راستای افزایش همکاری فی ما بین کمیته امداد و سازمان حج و زیارت در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیلگری در اعزام مددجویان به عتبات عالیات تفاهم نامه همکاری منعقد گردید.

ظاهری مدیر کل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با مدیر سازمان حج و زیارت گفت: وظایف امداد فقط رسیدگی امور معیشتی، مسکن و اشتغال مددجویان نیست، بحث فرهنگی که امروزه جامعه ما به دلایل مختل درحال آسیب هستند از جمله ماموریت‌های امداد می‌باشد.

وی بیان کرد: بسیاری از مددجویان کمیته امداد به دلایل مختلف امکان مشرف شدن به اماکن زیارتی را نداشتند. سفر به عتبات عالیات، مشرف شدن به خانه خدا و سفر به مشهد مقدس در قالب طرح شوق زیارت از اهداف کمیته امداد می‌باشد که در تلاش هستیم با همکاری سازمان حج و زیارت بتوانیم با حداقل هزینه و امکانات مناسب این عزیزان را به سفر‌های زیارتی اعزام کنیم.

وی در ادامه افزود: اهداف بسیار خوبی در انعقاد این تفاهم نامه مورد نظر طرفین می‌باشد، ترویج فرهنگ انفاق و احسان در بین حاجیان، ترویج آداب و رسوم ولیمه دادن در بین نیازمندان، ترویج فرهنگ نیکوکاری و رفع حوائح محرومین و نیازمندان، حمایت از خانواده ایتام، تبیین اهداف امداد توسط مبلغین کاروان در بین زائرین و حضور مسئولین، مبلغین و کارگزاران حج و زیارت در سرکشی به خانواده تحت حمایت کمیته امداد (طرح مفتاح الجنه)، بخشی از مفاد این تفاهمنامه می‌باشد.

مدیرحج و زیارت استان قزوین در این دیدار گفت: خدمات امداد بسیار گسترده و وسیع می‌باشد. حج و زیارت استان قزوین نیز با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد و با مشارکت کارگزاران خود بخشی از مشکلات خانواده‌های مددجو در اعزام به عتبات عالیات را مرتفع خواهد کرد. اعزام زائران تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح کاروان‌های ارزان قیمت، اعطای تسهیلات به این زائران و همچنین استفاده از ظرفیت کارگزاری‌های این سازمان، از برنامه‌های حج و زیارت برای اعزام مددجویان به عتبات عالیات می‌باشد.

سلیمی اظهار داشت: اشاعه فرهنگ احسان در بین حاجیان توسط مبلغین، مخصوصا در ایام حج و جمع آوری نذورات گوشت قربانی و توزیع آن در بین نیازمندان با همکاری کمیته امداد از موارد قابل ذکر در این تفاهم نامه می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
فقط کمیته امدادیها دل دارن برن زیارت کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستنددل ندارن