بروز طوفان و وضعیت بد جوی در برخی از کشورهای منطقه

ادارات هواشناسی برخی از کشور‌های منطقه نسیت به وقوع طوفان و غبار ناشی از باد‌های شدید هشدار داده‌اند.

بارش بیش از حد باران، وزش باد و طوفان گرد و غبار در مصر، اردن، امارات متحده عربی، قطر، کویت و لبنان باعث ایجاد مشکلات در بخش حمل و نقل، بهداشت و انرژی شده است.

براساس گزارش تی آر تی، وزارت توسعه محلی مصر طی بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که بنادر «بورولوس» در شمال و «العریش و السوهنه» در شرق این کشور به دلیل افزایش سرعت باد و افزایش امواج تعطیل شده است.

در این بیانیه آمده است: وضعیت بد جوی ناشی از بارش شدید باران و باد در مناطق ساحلی این کشور موثر بوده و بسیاری از حیوانات تلف شدند. به مقامات محلی دستور داده شده تا برای شرایط اضطراری آماده باشند.

ادارات هواشناسی اردن، امارات، قطر و کویت نیز وقوع طوفان و غبار ناشی از باد‌های شدید در این کشور‌ها را پیش‌بینی کرده و نسبت به وقوع توفان گرد و خاک هشدار داده‌اند. بر اساس اعلام هواشناسی این کشورها، طوفان گرد و غبار می‌تواند منجر به محدودیت میدان دید و بیماری‌های مجاری تنفسی شود.

سازمان هواشناسی لبنان نیز هشدار داده که طوفان موسوم به «فرح» تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. این طوفان در نواحی ساحلی باعث رگبار باران و در مناطق مرتفع بارش برف شده است. انتظار می‌رود اثر طوفان مذکور از فردا کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار