آغاز برپایی نمایشگاه‌های استانی جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در خراسان رضوی

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برپایی نمایشگاه‌‎های استانی پانزدهمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی در مشهد و برخی شهرستان‌ها آغاز شده است.

جواد روشندل مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه برپایی نخستین نمایشگاه این آثار که در نگارخانه مجتمع فرهنگی - هنری امام رضا (ع) مشهد با محوریت آثار دانشجویان دانشگاه فنی - حرفه‌ای الزهرا برپا شده بود گفت: این آثار در رشته‌های طراحی، گرافیک، نقاشی، عکاسی، نگارگری، تذهیب، کاریکاتور، تصویرسازی، خوشنویسی، نقاشی - خط، حجم و تندیس تهیه و در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

او افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به صورت اینترنتی به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در تهران، ۲۹ آذرماه بود که هنرمندان زیادی از خراسان رضوی در این حوزه شرکت و آثار خود را ارسال کردند و نتیجه آن در پایان بهمن ماه اعلام می‌شود.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بنا به تدبیر مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت استان‌ها در برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در قالب برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار شرکت کنندگان رقم خورد که با هماهنگی و مشارکت برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و سایر بخش‌ها در خراسان رضوی، ۱۴ شهرستان در زمینه برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان تجسمی اعلام آمادگی کردند که جشنواره را در بدنه برپایی نمایشگاه‌ها در نگارخانه‌ها و موسسات آموزش عالی برگزار کنند.

روشندل بیان کرد: در قالب جشنواره هنر‌های تجسمی فجر این استان موضوعی رقابتی نیز برای آثار شرکت کننده در نمایشگاه‌های هنرمندان تجسمی در نظر گرفته شده است که موضوع "قهرمانان و حماسه سازان" است که کل آثار ارایه شده در این بخش داوری و جوایزی از سوی دبیرخانه استانی به برگزیدگان اعطا می‌شود.

او تصریح کرد: نمایشگاه‌های آثار هنرمندان تجسمی مشهد که برپایی آن آغاز شده است در نگارخانه‌های پایتخت، رضوان، اشراق، فردوس و اقبال تا پایان بهمن ماه شکل خواهد گرفت که هر یک از نمایشگاه‌ها مخصوص یک رشته از هنر‌های تجسمی است همان طور که نمایشگاه امروز در خصوص رشته تخصصی گرافیک برپا شده است.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: همزمان با مشهد برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان تجسمی در قالب پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در نگارخانه کاشفی سبزوار و نگارخانه فریمان آغاز شده است و به تدریج شهرستان‌های دیگر نیز نمایشگاه‌های خود را تا پایان بهمن ماه برپا می‌کنند.

روشندل اظهار کرد: همه رویداد‌هایی که در بهمن ماه جاری پیرامون هنر‌های تجسمی در قالب نمایشگاه، کارگاه آموزشی و نشست تخصصی و ... برگزار می‌شود، در بدنه پانزدهمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی فجر خواهد بود که امید است هنرمندان خراسان رضوی که آثار خود را به صورت اینترنتی به دبیرخانه این جشنواره در تهران ارسال کردند، حایز رتبه‌های برتر شوند.

او افزود: آثاری که در نمایشگاه‌های خراسان رضوی ارایه می‌شود، توسط داوران بررسی و نتایج اعلام می‌شود، همچنین مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۲ هنرمند تاثیرگذار در حوزه تجسمی استان که آثار برجسته در این نمایشگاه‌ها ارایه کرده باشند قدردانی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.