تعطیلی دبیرستان فرانسوی در استانبول بدلیل امنیتی

پس از بسته شدن کنسولگری چند کشور غربی در استانبول، این بار یک مدرسه فرانسوی نیز بنا به دلایل امنیتی بسته شد.

دبیرستان فرانسوی پیر لوتی استانبول با ارسال پیامی به والدین دانش آموزان اعلام کرد بدلیل مسائل امنیتی و تهدید به حمله تروریستی، مدرسه امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ بهمن) تعطیل است.

روز گذشته نیز کشور‌های فرانسه، انگلیس، هلند و آلمان کنسولگری‌های خود در استانبول را بدلیل مسائل امنیتی بسته بودند.

پس از هتک حرمت قرآن کریم در چند کشور اروپایی، آمریکا درباره وقوع حملات تروریستی علیه اتباع غربی در استانبول هشدار امنیتی صادر کرده و از شهروندان خود خواسته یا از سفر به ترکیه خودداری کنند و یا اگر در ترکیه هستند به اماکن شلوغ و دینی نروند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، تعطیلی کنسولگری‌ها را محکوم و این اقدام را جنگ روانی علیه ترکیه خواند و گفت: سالهاست این کشور‌ها گویا خود را دوست و شریک ترکیه وانمود می‌کنند، اما بخوبی می‌دانیم که دستانشان پشت همه تهدید‌های امنیتی است.

او افزود: شما اگر دوست ترکیه اید و به گفته خودتان از همه مسائل پشت پرده باخبرید، پس چرا راجع به حمله تروریستی خیابان استقلال که با حمایت و هدایت خودتان اجرا شد، به ما اطلاع ندادید؟

سلیمان سویلو تاکید کرد دشمنان به ظاهر دوستمان، برای بی اعتبار کردن ترکیه و ناامن جلوه دادن کشورمان، یک عملیات بین المللی آغاز کرده اند. او در ادامه اعلام کرد آمریکا و ایادی اش دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند، اما غافل از این هستند که گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، پ ک ک /‌ی پ گ / ک ج ک و ... را خودشان ایجاد کرده و از آن‌ها برای تآمین منافع خودشان استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار