افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه و طرح آموزشی و پرورشی در سراسر کشور

۱۱۰۰ مرکز آموزشی، پرورشی و ورزشی با بیش از ۵ هزار کلاس درس همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

 تعداد ۵۱۶۴ کلاس درس در زیربنایی به متراژ ۷۳۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور پیش از ظهر امروز به سیستم آموزشی کشور اضافه شد.
 
از ۱۱۰۰ طرح، ۵۸۲ پروژه دولتی و ۵۱۸ پروژه هم به صورت مشارکتی به بهره برداری رسید.
 
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  البرز در مراسم افتتاح طرح‌های آموزشی استان البرز که به صورت متمرکز در مجموعه آموزشی بهسود فردیس برگزار شد گفت: ۱۷ پروژه آموزشی هم‌زمان با افتتاح پنج هزار مدرسه در کشور در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.
 
پورگلیان افزود: با افتتاح این طرح های آموزشی ۱۳۱ کلاس درس، معادل ۱۹ هزار ۳۰۱ متر مربع فضای آموزشی به سرانه آموزشی استان البرز اضافه خواهد شد.
 
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز با اشاره به اینکه هفت پروژه آموزشی در کرج افتتاح شده است، گفت: چهار طرح نیز در شهرستان فردیس به بهره‌برداری رسید که در مجموع می‌توان گفت ۵۴ کلاس به فضای آموزشی
 
فردیس افزوده شد که سهم قابل توجهی در پروژه‌های آموزشی استان البرز دارد.
 
وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه تمرکز دولت سیزدهم بر تکمیل و تحویل طرح های  قدیمی است، اضافه کرد: سعی داریم با بهره‌برداری از طرح های آموزشی در شهرستان فردیس تراکم کلاس‌های درسی به زیر ۴۰ نفر برسد، البته تراکم بالای ۳۰ نفر نیز مورد پذیرش نیست، اما هدف ابتدایی ما کاهش تراکم فعلی است.
پورگلیان در ادامه با بیان اینکه مدرسه پیشرو با ۱۲ کلاس درس و بیش از ۱۲۰۰ مترمربع از جمله پروژه‌های آموزشی شهرستان فردیس قلمداد می‌شود که امروز به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این پروژه ویژه دانش‌آموزان استثنایی خواهد بود و به عنوان نخستین مدرسه دانش‌آموزان استثنایی به همت خیران در شهرستان فردیس افتتاح شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.