واگذاری املاک غصبی خاندان پهلوی در شمال به مردم

اسناد ۴ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به مساحت ۶۱ هکتار که توسط خاندان پهلوی غصب شده بود امروز به مردم مازندران واگذار شد.

قلی زاده مدیر کل بنیاد مستضعفان مازندران در آیین واگذاری اسناد در نوشهر با بیان اینکه خاندان پهلوی ۸۵۶ قریه در استان را غصب کرده بود، گفت: ۴ هزار و ۶۰۰ سند زمین به میزان ۶۱ هکتار در حوزه‌های مختلف امروز به مردم واگذار شد.

او ارزش این زمین‌ها را هزار و‌۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۳هزار و۷۰۰ سندی که به مردم واگذار شد در حوزه مسکونی و مابقی در حوزه کشاورزی است.

مدیر کل بنیاد مستضعفان مازندران ادامه داد: بنیاد علوی واگذاری اسناد زمین‌هایی که خاندان پهلوی غصب کرده بودند به مردم را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد و روند اخذ سند و واگذاری آن به مردم هر سال افزایش داشته است

قلی زاده گفت: ۴۲۰ فقره سند در سال ۹۸ به مردم اهدا شد و این میزان امسال به ۴هزار و۶۰۰فقره سند رسیده است.

زمین‌های بنیاد علوی، زمین‌هایی هستند که خاندان پهلوی آن‌ها را از مالکانشان گرفته و به نام بنیاد پهلوی سند زده بودند، اما این زمین‌ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی در سال ۶۶ به این بنیاد رسید.

هیات امنای بنیاد علوی از سال ۹۲ پس از اخذ سند برای این زمین ها، این اسناد را به افرادی که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند واگذار می‌کند

آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در استان نیز گفت: یکی ازمصادیق مردم داری در ایام دهه فجر واگذاری زمین‌های غصب شده پهلوی به مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار