پیش‌بینی کاهش دما و بارش برف در آذربایجان‌شرقی

 رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای از روز جمعه بارش برف و باران همراه با کاهش دما استان را دربر می‌گیرد.

آقای امیدفر با بیان اینکه سامانه بارشی تا شب سه شنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد گفت: فعالیت متناوب این سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید و بروز مه می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه به ویژه از بعد از ظهر یکشنبه تا اواخر دوشنبه به صورت بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی و بارش باران در نواحی گرمسیر استان خواهد بود و دمای هوا نیز از جمعه تا یکشنبه به صورت نسبی کاهش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، کولاک برف و اختلال در تردد به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق گرمسیر استان دور از انتظار نیست.

آقای امیدفر ادامه داد: با توجه به کاهش دما و احتمال کولاک در جاده‌های استان، رانندگان و مسافران از سفر‌های غیرضروری و کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و رانندگان با خود زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی همچنین خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد آبگرفتگی معابر عمومی و کولاک برف شد و افزود: محکم کردن سازه‌های سبک، سقف گلخانه‌ها و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی از مردم انتظار می‌رود.

آقای امیدفر افزود: کارشناسان گروه پیش بینی این اداره کل به صورت شبانه روزی نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای را رصد می‌کنند و به موقع هشدار‌های لازم را در اختیار مردم و رانندگان قرار دهند تا آنان پیش از سفر و انجام فعالیتی پیش بینی‌های لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار