بهره برداری از ۲۰ واحد مسکن روستایی همزمان با دهه فجر در ملایر

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: همزمان با دهه فجر، ۳ طرح بهسازی و آسفالت در ۳ روستای این شهرستان با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

داود سوری با بیان اینکه ملایر در شاخص‌های بسیاری در حوزه فعالیت بنیاد مسکن صاحب رتبه و جایگاه است، افزود: این شهرستان ۲۰۴ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد تاکنون طرح هادی در ۱۳۰ روستا اجرا شده است.

او افزود: شاخص کشوری اجرای طرح هادی ۵۶ درصد، شاخص استان همدان ۸۰ درصد است و در ملایر ۶۴ درصد طرح هادی اجرا شده است.

سوری با اشاره به اینکه جامعه روستایی شهرستان ملایر ۹۶ هزار و ۵۶۱ نفر است، ادامه داد: ۱۶۲ روستای شهرستان بالای ۲۰ خانوار و ۴۲ روستا زیر ۲۰ خانوار است و تاکنون برای تمامی روستا‌های ملایر طرح هادی تهیه شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: ۲۶ هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان ملایر داریم که از این تعداد برای ۲۱ هزار فقره سند روستایی صادر شده و شاخص ما در این زمینه ۸۱ درصد است، در حالی‌که شاخص کشوری ۶۴ درصد است.

او ادامه داد: از ۲۰۴ روستای این شهرستان ۵۵ روستا اوقافی است و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیاز است با تنظیم اجاره‌نامه با مالکان این واحدها، کمک کند این مشکل هر چه سریعتر مرتفع شود و شاخص ما ارتقا یابد.

سوری بیان کرد: از ۲۶ هزار واحد روستایی در این شهرستان، ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد معادل ۷۳ پایان کار دریافت کرده‌اند، در حالی‌که شاخص استانی مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۶۵ درصد و شاخص کشوری ۵۱ درصد است.

این مقام مسئول افزود: امسال سهمیه ملایر هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تعیین شده که با گذشت دو ماه، حدود هزار و ۱۰۰ فقره به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده است.

او اظهار داشت: از ابتدا تاکنون حدود ۳۶۴ واحد مسکن شهری در شهر ملایر احداث کرده‌ایم، همچنین عملیات اجرایی ۵۰۲ واحد مسکن شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم، در ملایر آغاز شده است.

سوری افزود: حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده‌سازی زمین انجام شده و طی یکماه آینده پس از تایید نهایی نقشه، برای اجرای فونداسیون اقدام می‌کنیم.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت:همزمان با دهه فجر، ۳ پروژه بهسازی و آسفالت در سه روستای این شهرستان با اعتباری افزون‌بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح و همزمان ۲۰ واحد مسکن روستایی با دو میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.