سفر مقامات اروپایی به اوکراین با وعده تحریم روسیه و تسلیحات بیشتر

ده‌ها تن از مقامات اروپایی امروز در جریان سفر به کی یف ضمن تاکید بر تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، به اوکراین وعده پول و تسلیحات بیشتر دادند.

ده‌ها تن از مقامات ارشد اروپایی برای ابراز همبستگی با اوکراین در جنگ با روسیه امروز (پنجشنبه) به این کشور سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد اروپایی در سفر به کی یف قرار است با مقامات اوکراینی دیدار کرده و حمایت نظامی، سیاسی، و مالی خود را از این کشور در اولین سالگرد حمله روسیه ابراز دارند. با این حال، اروپایی‌ها خواستار اصلاحات بیشتر جهت مقابله با فساد در اوکراین به منظور تسریع در روند عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شدند.

اورسلا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار عکس رسیدن این گروه از مقامات اروپایی به ایستگاه قطار کی یف نوشت: بسیار خوب است که دوباره به کی یف بازگشتیم. از زمان تهاجم روسیه به این کشور، این چهارمین سفر من به این کشور است. با این تفاوت که در این سفر با مقامات کمیسیون اروپایی به اینجا آمده ام.

رئیس کمیسیون اروپا امروز پنجشنبه همچنین گفت که اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را در ۲۴ فوریه همزمان با سالگرد حمله روسیه به اوکراین معرفی خواهد کرد.

فون در لاین در یک کنفرانس خبری گفت: ما با شرکای خود در گروه هفت G۷ سقف قیمت بیشتری را برای فرآورده‌های نفتی روسیه معرفی خواهیم کرد و تا ۲۴ فوریه یعنی دقیقاً یک سال از شروع تهاجم، قصد داریم بسته دهم تحریم‌ها را اجرا کنیم.

قرار است مقامات اجرایی کمیسیون اروپا امروز با سیاستمداران اوکراینی دیدار و گفتگو کنند. فردا (جمعه) نیز چارلز میشل، رئیس شورای اروپا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار و درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله جنگ اوکراین و کمک‌های اروپایی به این کشور با وی رایزنی خواهد کرد.

مقامات اروپایی تاکید دارند گفتگو‌ها با مقامات اوکراینی شامل ارسال پول و تسلیحات بیشتر به این کشور خواهد بود. همچنین بروکسل در نظر دارد دسترسی اوکراین به بازار اروپایی را بیشتر کند. تامین انرژی اوکراین، تحریم مسکو، و تحت پیگرد قرار دادن رهبران روسیه به بهانه جنگ از دیگر مواردی است که در گفتگو‌های دو طرف درباره آن رایزنی خواهد شد.

یک مقام ارشد اروپایی درباره این سفر گفت: حضور ما در کی یف همزمان با جنگ در این کشور پیام روشن و قوی دارد. این امر پیامی به مردم اوکراین و دولت روسیه بوده و در راس آن پیامی برای جهانیان دارد.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان محسوب می‌شود بر این باور است: تاکید اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بر توهمات لیبرالی برای گسترش سازمان ناتو به مرز‌های روسیه، و نیز وقوع انقلاب رنگی در اوکراین علیه دولت طرفدار روسیه، و در نهایت تلاش اتحادیه اروپا برای پذیرش عضویت اوکراین از مهمترین دلایل بروز جنگ فعلی در اروپاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۳:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
بزودی انگلستان f16 به اکراین می فرستد.
آخرین اخبار