پوتین: روسیه می‌داند چگونه به تهدیدات پاسخ دهد

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد این کشور به خوبی می‌داند با تهدیدات کشور‌های غربی چگونه برخورد کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه، در همایشی که به مناسبت هشتادمین سالگرد پیروزی نبرد استالینگراد برگزارشد، اعلام کرد روسیه تانک‌های خود را به مرز‌های کشور‌های غربی نمی‌فرستد، اما به غیر ازخودرو‌های زرهی، چیزهایی برای پاسخ به تهدیدات دارد. 

براساس گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت: کسانی که کشور‌های اروپایی از جمله آلمان را وارد جنگی جدید با روسیه می‌کنند و غیرمسئولانه این را به عنوان یک واقعیت انجام‌شده اعلام می‌کنند، کسانی که انتظار دارند در میدان نبرد بر روسیه پیروز شوند، ظاهرا درک نمی‌کنند که جنگ مدرن با روسیه برای آن‌ها کاملا متفاوت خواهد بود. ما تانک‌های خود را به مرز‌های آن‌ها نمی‌فرستیم، اما ما چیزی داریم که با آن پاسخ دهیم و استفاده از خودرو‌های زرهی به این موضوع پایان نمی‌دهد.

پوتین افزود: همه باید این را درک کنند. ظاهرا این حقیقت ساده برای کسانی که ما را تهدید می‌کنند، قابل درک نیست. تمام ما بزرگ شدیم و سنت‌های مردم خود را با شیر مادر جذب کردیم.  

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تصمیم اخیر آلمان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین گفت: تاریخ دارد مجددا تکرار می‌شود و روسیه دهه‌ها پس از پایان جنگ جهانی دوم دوباره مورد تهدید تانک‌های لئوپارد قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مسکو بار دیگر مجبور است در مقابل نیرو‌های گروه غرب موضع بگیرد و قدرت‌های خارجی تلاش دارند از پیروان «استپان باندرا» - چهره اوکراینی بدنام همدست آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم – برای حمله به روسیه استفاده کنند.

رئیس جمهور روسیه همچنین به کسانی که به دنبال کشاندن آلمان به جنگی جدید با روسیه و امیدوار به دستیابی به شکست روسیه در میدان جنگ هستند هشدار داد: ظاهرا این افراد نتوانسته‌اند بفهمند که جنگ با روسیه در دوران امروز متفاوت است. این قدرت‌ها که در تلاش برای راه انداختن جنگی از پیش اعلام نشده علیه روسیه هستند، پاسخی سخت را علیه اقداماتشان دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ما به مرز‌های آن‌ها تانک اعزام نمی‌کنیم، اما ابزار‌های پاسخ دادن را داریم. این پاسخ محدود به استفاده از سخت‌افزار زرهی نخواهد بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در توضیح ماهیت پاسخ مورد اشاره پوتین گفت: همچنان که تسلیحات جدید از سوی گروه غربی‌ها تحویل اوکراین می‌شوند، روسیه نیز استفاده بزرگتری از پتانسیل و توانمندی‌های چشمگیر خود خواهد کرد.

آلمان اخیرا اعلام کرده است که ۱۴ فروند تانک لئوپارد به اوکراین ارسال خواهد کرد تا در مقابل روسیه از آن‌ها استفاده کند، مسئله‌ای که بار‌ها مقامات روسیه نسبت به آن هشدار داده اند که ارسال تسلیحات بیشتر از سوی غرب برای کی‌یف به معنای تشدید دامنه جنگ است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان شروع جنگ در اوکراین، میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۶:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
روسیه قوی ترین جبهه حق علیه باطل در جهان است.
آخرین اخبار